"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

17 December 2013

mashed potato


ni pun sbb teringin gak kot. kot. takmau cerita banyak. layan gambar je. cari resepi dlm tenet k. tp aku ikut bulat2 resepi dr resipi.my ke .com tu. dia kata bawang besar potong dadu, aku pun layanlah bentuk dadu walaupun aku tahu aku tak suka bawang. so hasil dia okay tp aku tak berkenan sbb aku gigit bawang2 tu. tp aku tak sangka angah ngn kakcik suka. hekhek. patut aku blend bawang tu. haih. biar dorg je habiskan nty. lagi satu, tepung jagung tu jangan banyak sgt letak. jgn terus masuk dlm butter cairan panas tu. tak pernah diajar org tepung jagung letak dlm air sejuk dulu tauuuu. kbai.

letak butter, susu and lada


kuah menggelegak!




p/s : teringat bocey “bawang goreng kriuk kriuk”

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~