"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

03 December 2015

Aku


Kali ni terpanggil untuk aku menceritakan perihal diri aku. Siapa yang panggil? Aku sendiri lah kekeke. Walaupun takde sape panggil eh biarlah ni belog aii k.

For those yang first time jumpa aku. They will expect yang aku ni pendiam hiuhiuhiu. Bukan sekali aku kena. Banyak kali orang kata aku pendiam *muka inesen* Sebabnya aku tak bising dengan orang yang aku baru kenai. Aku bkn friendly. Dgn strangers aku introvert. Except within strangers, ada orang yg aku kenal maka i can talk with the strangers.

makin lama aku kenal diri aku. aku rupanya sgt dependent dgn kawan. If takde kawan, aku jd tak seronok. sbb tu nak buat pape, kena ikut kawan join. hmm. aku tau sikap ini sangat tak elok ye kengkawan. bukannya nanti lepas kawen, kawan kau still kat tepi kau *opps*

So sebenarnya nak cakap aku bukan pendiam. sgt tak. bila kau rasa aku bising, means aku dah boleh ngam ngan kau. sbb kau boleh tgk sisi aku yg lain. pehe dop?

main point aku sebenarnya nak cakp dont judge aku dr luar. dr luar kau boleh kata aku pakai handsock, pakai stokin, tudung cam ajet2 labuh. tp percayalah aku bukannya golongan yg sopan. yang lemah lembut. tak. sangat tak.

aku tahu aku annoying.
aku tahu aku gelak kuat.
aku tau aku kasar.
aku tau aku over.
aku tahu mulut aku jahat.

"kenapa luar kau nampak macam muslimah tapi dalaman kau emm tak macam muslimah pun?"

"daripada aku berdosa luar dalam, at least luar aku dapat sumbang pahala sikit utk cover dalaman aku. bagi lah aku baiki satu-satu dulu."

luar aku nampak baik, dalam aku masih berusaha improve sikit demi sikit. kau jgn lah expect aku baik. bila background aku hanya biasa2. aku sekolah keyel. persekitaran keyel. kau agak? 

Thats why people said never judge a book by its cover.

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~