"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

04 January 2014

welcome 2014 !!!


okay dah masuk tahun baru woiiii *bunga api* *mercun* *jerit* *konsert* *woooooooo* *anak luar nikah* k over.

dah masuk tahun 2014. tahun di mana umur aku bermula dgn pangkal no dua. pangkal no 1 dah berakhir. sobs sobs. umur pangkal 2 bermaksud umur dah boleh kahwin cuma no kedua tu kalau kosong masih terlalu muda ye. kecoh je nak cakap pasal kahwin kalau calon pun tarak. bak kata ustaz mcm nak makan tp takde makanan. so makan asap lah jawabnya.

so biasalah 2014 ni semua masing semangat semua baru acah nak bagi motivasi lah. *tempat aerobic aku siap cat warna baru lagi, yg semangat aku sbb cat warna pink. HOHO* pastu memasing dah ada azam nak buat ni, nak buat tu. blablabla. buatlah hampa oii. jangan tak terbuat je. bak kata aku, buat azam tu melebih bab melaksanakan hampeh. so tahun lepas dekat blog aku aku pi letak azam2 aku 2013 dimana aku pun lupa amenda en. so tahun ni, aku kuburkan azam tu. hihik. aku buat goal setting je utk capai matlamat aku. goal setting nampak cm serius sikit. kalau guna azam, baik aku cari laki nama azam je senang.

dan muncul lah status2 di fb dan twitter org mempertikaikan sambu tahun baru mcm galak nokharam tp tahun baru hijrah ala2 krik2 gitu. aku memang setuju. tahun baru je habis berjuta nak buat konsert bunga api. baik sedekah kat org miskin kumpul pahala dr kumpul dosa maksiat ambang tahun baru. ada jugak ckp pegilah buat yaasin tahlil semua. masalah2 mereka yg berkata ni tak buat pun. dorang pun sama bukak tv tgk retis menyanyi. dok komplen banyak sgt hiburan. takat cakap tak bawak makne pape oi. kalau dah berniat nak baca yaasin tu semua dptlah jugak pahala. nasihat sy jgn dok cakap propa sana sini tapi tak buat pape k. mcm politik pulak kata2 aku ni. isy isy. sy belum 21 tahun sekian.

so as well as me, aku pun banyak benda nak buat, nak menggembirakan hati yg gundah gulana ecehh lagi. so doakan tahun 2014, tahun 1435 hijrah ni tahun yg baik dgn aku, dugaan tak besar mana dan teruskan dengan Allah Yang Satu. so babai guys.

salam sayang, 

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~