"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

29 September 2013

release stress


as for now, as I’m writing this, stress tak habis di release lagi. err, maybe just 30% kot. haha. lalalalala. ntahlah. so how am I releasing my stress? nak tahu ke? taknak eh? so what. this is blog-aku-sukahati-aku-nak-tulis-apa. err, menjawab soalan tak?

plan di buat masa jumaat. and sorang je yg tahu my plan. plan dia just keluar seorang diri. hahaha. yeah, bila aku stress, aku prefer merayau seorang diri. so aku pun mencari2 tempat mana yg aku boleh dpt ketenangan. so I come out with klcc. because ada taman yg aku akan jalan2 petang nanti sbb matahari tak terik sangat. plus aku rindu nak solat kat masjid asSyakirin. my favourite mosque ever! dan alang2 hari ni bday mama, so I decided nk beli hadiah utk dia.

so why am I stress? penat nak menempuh final exam next week. yeah, aku tahu better aku study dekat dlm bilik but at least dlm bag aku sekarang ada buku btq yg aku tk sure nk bukak bilaa. hee. and paling aku penat, berhadapan dgn manusia. penat sangat menjaga hati orang, penat nak ikut rentak org lain sampai diri sendiri hilang arah. aku kesian kt mata aku. aku penat nak keluarkan air dari mata. penat sangat dgn hidup sampai aku rasa nak mati! aku tahu. mcm org takde iman kan? nauzubillah. pahala aku tak cukup kalau dibawa mati. so just teruskan hidup. even ada part sedih, I still have part happy ye dakk? and most important I have my only one, which is Him, Allah.

so now, aku tengah duduk kat kerusi mahal di tengah2 laluan butik2 yang suka menghabiskan duit org kaya. menulis blog. sampai2 td aku dah beli tiket wayang. sbb ni mmg takde arah tujuan. td dh habis shopping gelang for mama, for upcoming bday kak siti, and gelang for myself. tu wajib. pastu aku tak tahu harini rasa nk shopping memanjang nak habiskan duit and berlagak mcm org kaya padahal tak. haha. sbb aku beli pen semata2 gambar princess aurora, sleeping beauty! dh lah semua mahal2 mcm takde kerja gila nk beli so aku pilih yg palinggggggg murah! happy! imam happy kid now :) maybe tu salah satu cara aku nak releasekan stress kot. aku beli choc for bday adik ana, ayeh. and for myself too, yeahh for releasing stress tak ke? and beli jagung. sedap sedap. nanti nak beli sushi and petang nanti kita mkn spaghetti. haaa. nampak tak disitu. rupanya aku release stress dgn berjalan, shopping and eating. haha. in bm, we don’t call it as makan but melantak. so what, its my tummy pun. nvm, after this kita puasa dan shake je okay? tp rasa tak cukup lagi. nk beli hadiah utk papa tp taktau nk beli apa. buntu buntu. then nak beli gelang friendship. oh oh, maybe lepas ni, aku nk try pegi kedai girls, teddy tales, miss whatever dan sewaktu dgnnya. alah, tp aku tak berkenan gelang dia. aku suka gelang tali2, kt bawah td ada, satu doploh. benda sekarang aku nak beli 3! habis duit aku. padan muka kau shasya, sape suruh keluar dekat tmpat2 mcm klcc ni! semua mencekik darah! takpe, janji happy. tak ke?

so now, nak mintak diri dah. nak sambung berjalan mcm org gila. hewhew. may Allah ease my mission today :)

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~