"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

02 November 2014

Bersabarlah


Masih mencari masa dan diri aku sendiri. Aku dah jadi orang lain. Sememeh. Serabut. Gelabah. Heh.

Biasalah, Masa tengah kejar aku kaw kaw. Aku bukan sprinter. Aku pun reti penat jugak. Maka aku berhenti. Tercungap. Masa masih mengejar. Dia tak kenal erti penat eh? Pfft.

"Dan kerana TuhanMu, bersabarlah." [74:7]

Aku belajar satu benda. Busy mana kita pun, jaga ibadat. Jangan sebab busy dengan exam, maka kita solat biasa lima minit jadi seminit, quran ntah ke mana, mathurat ke mana. Sebab masa tu Allah punya. Percaya kat Allah tak? Kalau cemtu, percayalah, makin banyak kita luang masa untuk Allah, maka Allah akan lapangkan masa kita walau sisibuk mana kita mengalahkan pak PM kita. Wallahi tak tipu. Tak caya, cuba buat. May Allah bless.

Salam Sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~