"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

21 October 2014

Hetchu Homesick

Assalam alayk.

Ergh menci ah kalau homesick ni. Sebab rumah jauh angat so kalau homesick pun bkn dpt balik pung. Haih.

My connection with family mungkin tak sama cm others. Or mungkin kami je cemni. Ke aku je sebenarnya? Aku dan mama jenis call kalau ada benda je. Contoh nak beli tiket flight ke. Tak dan nk tanya khabar apa semua. Cuma muqadimah tanya lah khabar. Cuma nk cakap kami jarang call.

Bkn cm org lain kena call tiap2 hari.

Aku jeles kenapa aku tak cm dorg.

Pernah je terfikir biar aku je ubah. Biar aku yg call hari2. But wey nak ckp apa je? Haha. Teruk tak? Aritu lama tak call pun awkward tatau nk ckp apa. Yg special nya hanya kat tempat jauh je lah. Kalau kt rumah, bising aje cakap. Haha.

So aku just call bila rindu. Bila ada benda nk cakap. Contoh ada exam. Kalau keluar jalan, aku mana reti cakap. Keluar je lah kan? Hehe.

So after a week tak tanya khabar langsung, td msg mama. Seronok. Tetiba rasa homesick. Ergh benci rasa itu. Rasa nak peluk mama. Mama takde pulak ke kursus kat kl ni? Heh.

Takpelah. Dh okay dpt kata semangat td. And hey i said i love you and got back love you too from mama. Hahahahahaahaha *angau* kbai sambung hadap static.

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~