"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

09 October 2014

Islam dan Agama lain

Aku cukup tak paham kenapa ada je mereka mereka yg suka memerangi islam ni. Weh ape masalah nak perangi? Ktorg tak perangi korang pun. Korang kutuk Allah dan rasulullah. Ktorg tak kutuk pun jesus malah we're believe in jesus. Yeah jesus mmg wujud cuma dia bukan Tuhan. Dia itu nabi isa a.s. kan. So kenapa ktorg taknak caye?

Next when syiah love saidina ali so much but hate saidina abu bakr etc etc. Yes ktorg pun syg kat saidina ali tp kami juga syg sahabat2 nabi yg lain seperti saidina abu bakr itu. So why kamu nak perangi sunni?

Dlm quran pun Allah dh ckp kamu boleh pilih agama mana yg kamu nak. Freedom kan. Cuma ada satu agama je yg benar. Islam.

Semalam bila dpt wasep pasal persatuan murtad diluluskan tu aku pun baran seketika. yelah satu pasal nak sebarkan maklumat dekat wasep mmg cpt sbb tu kalau nak sebar maklumat palsu pun senang. Entah honestly aku sendiri taktau benda tu betul ke tak. Tp aku memilih utk logik.

Dah sah2 ni negara malaysia. Islam agama rasmi. Jadi manusia mana yg luluskan persatuan ni? Ke mereka taktau dlm islam, yg murtad ni patut kena bunuh. Kenape b*d*h nak dedahkan? Mcm kau curi emas pastu esok kau gi mhi ckp kau curi emas. Tu dh kategori mabok.

Next wasep tu kata depa pi hantar memorandum kat pm mintak undang2 bg kebebasan agama pd anak yg dilahirkan. Lutut tu. Dlm hadith pun ada yg corakkan anak tu parents. Dan lagi satu ye. Anak2 yg baru lahir tu semua dlm keadaan fitrah which means semua islam. Seriously, pm mana yg luluskan tu mmg aku rasa dia baik pi masuk persatuan tu sama lah. Kalau nak setuju demi keamanan negeri, benda tu pun dh dikira kucar kacirkan negara. Kalau lulus pun okay arr gak semua anak mmg islam cuma nty parents spoilkan dgn agama lain lak.

Entah aaa. Bagi aku. Takyah gentar dgn benda ni. Kita semua Allah dh kasi aqal pkey lah baik buruk. Semua dh besar kan. Jgn bg alasan iman goyah sbb bila takut tu je iman kau dh goyah. Maksudnya hati kau mmg nak jugak. Kan? Baik takut dgn fitnah dajjal. Tp yg memurtadkan org pun dajal gak tu.

Sorry ah ayat kasaq. Entah aku cukup marah bila org dok ckp pasal agama ni. Dulu aku igt bila dh lelahir islam ni, mmg susah nk paham islam. Sbb bila muallaf mesti depa kaji islam dulu kan. Tp lama2 aku pkey kalau aku lahir bkn islam, adakah aku akan kaji islam dan kembali pd islam atau pun mati dlm keadaan nauzubillah? Benda tu buat aku bersyukur aku dilahirkan islam. Benda ty anugerak nikmat yg tak terhingga so kenapa tak ambik peluang kenal agama sendiri? Buat malu je kat saudara baru yg lebih gah bila berkata ttg islam.

Kdg2 aku pkey kenapa org dok perangi islam. Dan aku jumpa satu je jawapan.

Sebab islam itu agama benar.

Biasalah kebenaran itu kan pahit. Sbb tu lain tak puas hati kan? Sorry. Kbye.

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~