"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

19 March 2015

CIS #4 Renew

Assalamualayk. Cakap nak speaking je kan?

Okay since lama gila aku tak update pasal projek aku ni now i am going to post it. Mula2 mmg nak buat tajuk Ganti but now belum lagi. Aku masih kaizen. Haa tau kaizen tu apa? Kaizen tu bahasa jepung. Maksudnya istiqomah. Aku belajar ni dlm kelas workshop. Currlass kelas workshop aku ajar bahasa jepung kau hada?

Well. Disebabkan aku on off on off buat ganti tu. So aku buat post ni. Aku ni ada masalah tau. Masalah wanita hewhew. Setiap kali uzur kan mesti lah hold baca quran, kdg mathurat pun boleh lupa ya Allah! So once dh kembali suci, aku perlukan few days utk bangkit balik jd manusia. Kira tang nk istiqomah lah. Thats why istiqomah ni buat pelan2 janji berterusan. Cuma bila uzur dia berhenti hmm.

So what i am going to do is renew myself. Tadjid diri balik utk terus istiqomah. Paham? Istiqomah to istiqomah. Tak sedap eh? Okay. Kaizen to istiqomah? Ke istiqomah to kaizen? Argh lantak lah tp you feel what i said rite rite?

Nak istiqomah pun tak le mudah. Cupa jaga hati tadjid niat. Renew balik segala benda. Biar bersusah dahulu, senang kemudian. Lain kata biar berhempas di dunia andai syurga itu rumah kekal kita. InsyaAllah. Oh oh tadjid tu lah renew k?

P/s: dlm perjalanan gi tbs. Nk gi melaka. Sabtu balik kuching weee.

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~