"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

28 February 2013

andai dapat mengundurkan masa.


andai dapat mengundur masa,
aku nak pegi balik pegang jawatan yang pernah aku pegang selama ni lagi2 masa sekolah menengah iaitu prs and badar. bukan aku sayang yang amat jawatan tu. tapi aku nak perbaiki segala salah laku, silap buruk aku masa lampau. aku khilaf. aku terlupa apa yang aku pegang itu adalah amanah dari Allah.
tapi aku sia2 kan. aku tak menjalankan tugas dengan betul. aku menyampaikan maklumat ala kadar. aku malas, aku tak bertanggungjawab. apa yang Allah nak soal masa akhirat nanti? teruk kan aku. sukahati je terima jawatan tu sewenang2nya kan. ingat hapaa? glamor. kejar popularity. takde maknenya. glamor di dunia tetapi di akhirat?? tahu tak amanah tu benda yang paling berat sekali untuk di pikulllllll?? Ya Allah, mampu lagi dosa amanah aku di ampunkan??

andai dapat kembali ke masa silam,
aku nak sangat buat betul2 amanah itu. aku nk bertanggungjawab. kadang2 aku terpkey. mcm mana nk tebus blek kesalahan tu ehh? adakah aku kena tebus dengan menggalas tanggungjawab yang baru dengan penuh dedikasi? haihh. aku tk yakin lah. aku diberikan peluang. tapi aku belum mengambil kata putus. aku tk yakin aku mampu untuk memegang amanah Allah lagi sekali. takut, ye aku sangat takut. hanya satu jawapan kepada persoalan aku. istikharah kepada Allah. mohon petunjuk dari Dia, Dia Maha Mengetahui. in shaa Allah, dia ada jawapan untuk itu :)

 salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~