"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

12 May 2014

babbling


nak tenet oii. haha. aku taip benda ni on the day aku habis exam ui. tapi wifi uia ni ntah pebenda main cak2 dgn I pulak. kah!

okayyy, niat nak tulis ni sbb rasa legaaaaaaa yg amat. Alhamdulillah. beban ui dah lepas. eh lupa, bukan beban okay. feeling nak buat the best, takut lupa apa yg di baca tu mencuakkan aku nak ambik exam. serious weh.

dalam banyak2 sem, dalam banyak2 revision week, dalam banyak2 final exam, sem ni aku rasa paling selekeh. semua angkara ui. bhahaha. sebabnya exam aku rasa dekat2. 5, 8 and 10 mei. aku cuak tang exam fizik tu kot. cuak gilos sbb takut tak sempat nak buat compilation, takut tak sempat consult apa semua. tp ehh, Allah kut yg pegang masa aku. aku cuma tinggal nak urus je. apa susah? tapi masa aku revision week ni tak tersusun langsung. tau2 je dah final week. haha.

yelah, habis je semua kelas, sabtu ahad tu aku dah kat Gombak. ada event dinner. siap jumpa fakhrul unic tu. hahahaha. k sukaaa. ahad tu balik cfs, lepastu ada halaqah terakhir sampai isyak. lepastu jumpa orang. baju yg aku pakai masa hari ahad tu aku pakai dari pukul 10 pagi sampai 12 mlm. 14 jam oi. sumpah penat gila. plan nak buat tuto mlm tu pun terbang kea lam mimpi. bayangkan plan aku nak buat tuto phy chap 11 dr hari ahad tu akhirnya aku buat pada malam rabu. nak cakap lagha nya aku minggu tu. aku tatau lah apa aku buat. rasa mcm lebih tdo je. haih.

lepas tu rasa mcm first time aku tak buat jadual study. walaupun aku tak rajin mana tp nak dekat exam aku buat jadual nak study kot. takut serabut. tp sem ni ntah. aku main gamble gila ikut otak nak study apa. sebab tu rasa masa terhad semacam je. ahahahahaha. tapi nasib baik once after exam ui td, rasa dah boleh plan nak study apa. and mcm biasa aka nada satu hari aku akan stay up gegila tak tdo malam. satu hari je pun. tapi tatau bila. plan dah dua kali tp first tu rasa mcm tak payah, second tu ttdo pukul 11.30. benda ni pun hanya akan terjadi bila aku rasa masa aku makin singkat. mcm fizik nanti tu lah. haih. cuak.

paling part tak tahan, aku sanggup tak angkat baju kat ampaian sbb takde masa nak lipat. sbb rasa masa nak belajar ui tum akin terhad. sebenarnya kelakar je aku. pemalas ckp je lah kan. hahaha. aku kalau lipat baju mau berejam weh. so aku amek keputusan utk biar di ampaian. sbb kalau aku letak kt bilik aku rasa sesak dan semak. tp last2 sbb takut ada bau kepam ampaian, maka aku angkat dan letak atas katil au. letak je dan cover dgn selimut. walaupun aku tak lipat tp aku still tak suka benda tu semak situ tu. and today, habis exam ui td baru aku lipat semua baju yg dah seminggu kering. duhh, kesian gila laki aku. haha. tak lahh, masa exam je aku buat mcm tuuu.

lepas tu nak pack barang tp mood seronok tak dapat lagi. sbb tak dpt nak pack semua lagi. so jd stress. haha. aku ni mmg suka sgt stress sampai nak pack barang pun stress sbb nak pkey mana satu nak bawak balik rumah, mana satu tinggal je kt Melaka. tu benda yg sgt stress tau takk?? betul -..-

last2 sbb stress td bulih pulak rasa sedih, tak tenang, sunyi, sayu semua ada. punca kuasa nya tak tahu dtg dr mana. lepas tu terigt pulak kawan yg dah pegi tinggalkan aku tu kan. aku terbaca blog aku taip tp tak post. aku tulis ‘pengakhiran tetap sama, kau pergi tinggalkan aku jugak’. sedih siot bila igt. tp malas dah nak layan perasaan. bak kata shera, “nanti kau doa lah kat sana supaya kau dgn dia berbaik. mesti makbul.” insyaAllah itu akan aku doa kat sana kelak. so aku bawak lappy lari ke port peberet which is sofa level 5, kalau tak ada aku pegi sofa level 6 pulak. dua level ni je ada sofa. yg lain semua kerusi kayu berlambak. termasuk kt level aku. tengokkk, aku dah bebel merepek2 dah. dah lah. bye.

eh jap, nak kongsi satu cerita. aku dilemma nak buat apa cuti 3 bulan ni. aku nak duit, nak kerja tp kalau ikut pengalaman kerja aku lepas spm yg hanya bertahan 2 bulan tu je. aku sedar aku tak suka kerja sbb kerja amek life aku utk bersuka ria. hahahaha. alas an mcm tak matang langsung. tp betul lah. aku tak jumpa kerja yg aku betul2 minat nak buat. so last2 aku plan nak buat kerja baking as I loveeeee baking so much. maybe aku nak buat cookies raya sbb masa tu nak raya dah kann. cuma takde customer lagi. takpe, kita attack officemate mama kat maktab tu. eleh, students mama pun ramai mcm elok sedang je. kita promote kt ofis papa, kawan angah, maktab kakcik. haa kira cantik dah plan tu. semoga Allah perkenankan impian ini :)

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~