"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

31 August 2014

Aku, Ego dan Merdeka 57

Assalamualaikum boys and girls *talking to wall actually*.

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yg ke 57! But this is not for Malaysia okay. Well, sarawakian very particular aby this. Because Malaysia wujud after digabungkan sarawak and sabah with malaya. So bila hari Malaysia? Sarawakian and Sabahan surely knoq right? 16 September 1963. So alert ehh. Haha. Dah sejarah pulak dah kenapaaa.

So again Happy National Day to semenanjung or more specific known as Tanah MELAYU. Ops tercaps lock. Nampak racist ke? Tak lah. Saje nak igtkan ni tanah melayu punya so tak payah nak perjuangkan sgt lah hak engkorg ntah bila ada hak? Sejak engkorang lebih rajin dr melayu? Yes melayu pemalas so what? It doesn't change the fact that Malaysia is ours! Hahahahahaha. Kau pesal sya? Dah sah2 org sarawak so diam sbb tu adalah pasal semenanjung malaysia while in sarawak there are many races and were united okay! Sbb semua berhak.

Lari tajuk nampak yunk?sebenarnya nak cerita kes pagi td. Pagi td flight to kl awal pagi. So flashback last night. Gaduh dgn kakak i terchenta! Well you know i ada darah panas membuak so mmg aku rasa nak carut je kakak aku! Hahahaha. Sbb dia melebih2 nak pukul2 aku. Dasar tgn sotong, budak tak matured! Haha. So di sebabkan terlampau ikutkan emosi maka keluar perkataan taik! Haha. Tapi gaduh tak lama aaa. Lepaih tu dh ckp balik. Ckp mcm takde benda berlaku.

So pagi masa hantar, tetiba ramai pulak org. So mama kata dia hantar aku tepi airport je aa. Tp aku request suruh kakcik hantar aku sampai dlm. Tujuan utama nak mintak maaf. Semalaman aku pkey tau. Nak say sorry ke tak? Before ni mana pernah. Pastu rasa ego sgt. Last2 bila fikir apa aku dpt dgn mengegokan diri? Tak dpt apa. So ku try rendahkan ego. Try ajew.

Lepastu masa nak salam kakcik, apa yg paling aku tak sangka tau? Dua2 say sorry serentak! How sweet kan? Then i know kakcik pun dah rendahkan ego dia. We knew each other well. Seteruk2 perangai ktorg, ktorg jrg mintak maaf after gaduh. Kecuali masa gaduh besar 2 kali dulu aa. So its good to know that we've grown up already. Org yg ego melangit tu semua childish. Well, nak ego kena ar bertempat bro. Kalau tak, ni makan dia *tunjuk penumbuk*

So after that, imma happy person. Sampai masuk kapal terbang dan layan cerita psiko dlm tu. Kacau masa aku nak tdo ah. Lain kali mas, nak pakai boeing pegi takat kl-sarawak takyah ah pakai plane ada skrin memasing. Susah aku nk tdo! Siap kena forward sbb dh nak landing tp masih 70% lg tinggal. Mesti ar nak tau who are the phychotic killer to get the heart tu. Heh.

Bila aku dh melalut maksudnya dah ngntok. Esok gerak kl dah pagi2. So genight! Eh jap. Sape kenal lg safwan?Td jumpa dia yeay. Aku jumpa lagi nanti aku masuk meminang je teruih. K. Bye.

2 Criticism:

dearkamu said...

Haha.lawak. mcm rushing bercerita ; semangat ! Baguihh.
Safwan ? Ok dlm masa terdekat mesti jumpa lagi . Amin ;)

Shasya Yasmin said...

hahahaha. aamin! family dah tau dahhhhhh. pahtu femly kata kite gatai!

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~