"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

26 August 2014

Aku nak buru hantu?

Assalamualaikum peeps! Holla mesti awak rindu saya sbb saya lama tak jenguk awak kan *ye saya sedang bercakap dgn blog saya*

Back to title. Soooo adakah yasmin nak memburu hantu? Haha. Takde lah. Tp tadi baru keluar dialog "ma, kalau adik jd one of them yg buru hantu boleh tak?". Terkejut tak? Ayat itu serius okay! Tapi lepas tu dialog tu do sambung "tapi adik ni lemah semangat, takpelah". Sendiri tanya sendiri jawab walaupun mama ada jawab "kau dah takde keje lain ke?" K ma. K.

Tp seriously, aku admit aku mmg sgt suka benda2 paranormal thing. Bukan mencari. Cuma melihat org lain mencari di tv. Hihi. Nak cari sendiri mmg tak arr. Siap doa lagi supaya Allah tak bukak hijab mata eden ini. Phew.

Start masa aku f5 lah. Along ajak tgk cerita paranormal activity 2. Malam tu termimpi kauuu. Lepas tu tertengok Ghost Lab cerita cari hantu tu. Tu pun terus mimpi ngeri. So aku buat conclusiom, cerita paranormal ni wayyyy to seram dr cerita hantu mekap acah2 ni. Lagi2 cerita hantu melayu lah kan. Mana pernah mimpi pontianak harum sundal malam lg. Dh nama pontianak maya karin, nak seram apanya?

Since tu, aku menunjukkan minat tgk cerita hantu paranormal ni. So paranormal activities aku dh complete semua. Lima2 dh tgk. Cerita melayu such as penunggu istana, seekers pun aku layan. Guess what aku tgk penunggu istana ada satu mlm tu kat asrama sekolah ngan zati and sarah, aku ngan zati ready bantal dpn mata. Kah! Seekers seronok jugak lah. Tp sbb tu hantu melayu so banyak adegan rasuk sbb kdg2 dorg bawak volunteer, artis pun adoo. Sbb seekers jugak, aku tersuka dgn jufri rayyan. Isy.

So now sejak ada Kix channel 729 kat astro ni, ada dua shows. Satu Ghost hunters. Satu lg GHI aku lupa stand for what. Tp aku suka GHI more! Aku suka lg omputih punya sbb alat dorg canggih2. Paling aku suka evp. Sbb boleh rakam suara tp suara benda ghaib ni frekuensi tak sama ngan manusia. Selain tu ada alat emf, kamera termal and so on. Ada laser jugak. Canggih nau tak paham aku aih.

Cuma tu lah. Aku mmg minat. Cuma bila terbayankan aku yg pegang alat2 tu. Dgr bunyi pelik je aku dh pengsan. Aku pun taktau. Since f5 tu aku dh jd penakut. Kalau tak, takde lah aku tdo ngan kakcik dgn alasan takde org kat tingkat bwh. Sbb bilik aku kat tingkat bawah. Tunggu ah ada hasben teman tdo bilik bawah. Hiks.

Daa for now. Genight. Assalamualaikum.

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~