"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

27 August 2014

Err hai UIA?

Assalamualaikum! Haih. Yeehaa kita mulakan entry kita kali ni dengan satu keluhan. Sbb in 3 days, i'm going back to kl. The next three days after that, dh boleh ckp hai uia. Ke nak ckp "bai kehidupan yg indah"?

Haihhh. Sorry another sigh. Barang dah near 80% dh pack. Tu pun masih ada barang tak beli lagi. Oh oh boleh ye nak keluarkan lg satu keluhan. Babnya ni baru packing belah rumah eh. Sabtu nty balik melaka then sambung packing habis2an. Ada less than 24 hrs kat melaka before pergi kl and daftar uia pada 2 september :(

Aku ni kalau dah di manjakan dgn kehidupan utk org pemalas ni, mmg lah akan homesick awal2 daftar ni. Sampai ckp ngan mama, "ma boleh tak adik nak stay je rumah jd maid? Ma nak bg gaji tak?" Tapi mama jawab tak so kena lah sambung belajar kenn. Oh ya dah dekat nak sambung belajar ni aku tak sure nak baiki balik jadual tdo aku atau pun nak biar je sampai cuti habis? Aku lebih berminat dgn jawapan kedua tp nanti kesian shera nak kejut aku pagi2. Tp sekarang ni aku masih pakai option kedua. Eheh.

Haa ada satu perkara menggembirakan. Sbb aku adalah satu2nya anak yg mama, papa hantar for the first and last *yg dekat belah semenanjung arr* Selama ni aku masuk smss dan cfs mama hantar sampai airport kuching je. Tp smss dulu lg ah. Mama tak hantar pun. Sbb mama buat haji. Takpelah. Anak2 mama lain pun mama tak hantar jauh. So aku patut lah berbangga mama sanggup siap tempah hotel dua mlm kat kl. Yeay!

So bila dah sambung degree ni, dh kena lah serius kan? Sbb degree sangat lah berbeza dgn cfs. Mungkin aku jd nanar nty. Yelah asyik bersuap je kan kat cfs. Mereka yg biasa perform kat cfs pun sukar nak perform balik kat degree life. Cuaknya lahai! Tolonglah dpt scholar jpa nanti. Sbb kalau tk dpt, kena mohon taun dpn pakai result degree dan aku tak yakin ︶︿︶ Cuma satu je aku eksaited. Eksaited dgn bilik kat degree. Sbb dpt compartment sendiri. Hai Mahallah asiah *lelambai dr kejauhan*

InsyaAllah aku try my best in degree life. Doakan aku kuat ye dr mengamuk dan stress sentiasa. Shasya bolehhhhh!!! Belajar secara serius tamau main2. Dan paling penting nawaitu lillah hi ta'ala. Oh ada lagi satu azam. Iaitu kurus. Hahahahaha. Kbai!

P/s: anak ami sibuk tau nak kacau ami packing.


0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~