"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

01 September 2014

Twenty Facts About Me

Asslamualaikum! Sebab semalam dekat ig aku tgk depa dok tag org then tell abt twenty facts abt themselves. Then takde sape pon tag aku! So aku nak syok sendiri tulih kan blog aku. Because i love to read pasal diri sendiri. Lg nak kenal gittuw. Kot2 baca masa tua. Takpun bagi kat bakal suami S***** bkn nama sebenar. Boleh kenali sikit. Eheh. So here we go!

1) Very very very obses dgn warna pink, more to fucshia then light pink sampai kalau boleh semua benda nak beli pink. Ohmaiii *mata bersinar*

2) Pendiam dan pemalu. Tak caya? Percayalah pada pertemuan pertama sahaja. Get to know me further then menyampah lah dgn perangai aku yg talkatives dan taktau malu. Hiks.

3) Selama ni aku ingat aku pemurah dgn senyuman. Rope2 nye idak yob! Aku senyum dgn org aku kenal je. So bila students mama tgk aku, confirm dorg cop aku berlagak dan sombong!

4) Suka sangat tengok cermin. Hihi. Lepas tu senyum sorang2 sampai nampak dimples yg tak nampak pun. Harharhar.

5) Imma thinker type. Yg ni memang lah haru. Sampai nak pack barang pun akan berfikir panjang padahal just put the things in bag then zip!

6) Cepat percaya. Taklah mcm lurus bendul. Tp cm bila terdgr2 soksek suara sumbang ckp si A maceni maceni, aku cpt percaya walaupun sebenarnya takde bukti pun si A tu macetu.

7) Bukan seorg yg penyabar. So jgn biar aku menunggu aa.

8)Paling benci gaduh dgn kawan 
:( sbb bila jauh dr family, friends are my family. 
So bila gaduh rasa cm gaduh ngan femly

9) Kuat beremosi. Semua emosi arr. Marah, sensitif. Aku tengok org nangis mmg akan nangis. Aku tengok iklan nangis maka aku join nangis. Aku baca novel sedih pasal kematian mesti nangis.

10) Pantang tudung tak perfect. Nanti darah boleh naik. Thats why i really need starch or lilin if pakai tudung bawal or akel.

11) Pengemas pada barang sendiri dan bila ada mood. Haha. Aku ni agak penyepah sebonae. Tp kalau mood pengemas dtg, yes aku akan kemas sampai puas hati. Tapii dekat brg aku sendiri cth bilik dan katil sendiri.

12) Suka baking then cooking. Suka tepung dari bawang. Suka oven dari kuali. Tapi suka ayam masak merah. Hehe.

13) Cepat bosan. Dgn semua aa. To be more spesific, cpt bosan dgn lelaki. Aku mudah ada crush dan akan hilang secepatnyaa. So kalau S bkn nama sebenar tak masuk minang cepat, percayalah in a week aku dok uia, aku dah takde perasaan nak kawen ngan S. Hahaha.

14) Tapi! Aku bukan playgirl. Aku setia cuma tu lah masalah aku. Cepat bosan. Can't lie.

15) Oh oh selain thinker, imma observer. Then i like to read their way through observation. Aku suka sgt tgk org then define.

16)Aku suka nak menang. In anything. Sebab aku anak bongsu kot?

17) Not pure sarawakian. Sbb papa org perak. Atok ada kat batu caves je haa rumah belakang uia gombak.

18) Malu nak join persatuan sarawak kat uia sbb aku takde kawan sarawak *sbb sekolah menengah kt keyell*. Dan tak hebat ckp sarawak ︶︿︶ Tapii tak hebat bkn tak tahu eh.

19) Suka nombor 7294 sbb 7 februari 94.

20)Family call Yasmin. Kawan panggil Shasya. Aku suka nama Yasmin. Sbb maksudnya bunga melur/ melati.

Extra:
21) Suka mint. Sbb tu jd Minty Minn.

Hahahaha. Banyak nau. Kalau boleh nak nulis sampai seratuih takpe. Hehe. K lah. Bye. Esok nk masuk uia, semalam jerawat timbul kat hidung. So 4 tahun degree pandang matriks card yg ada jerawat. Yay for sya!

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~