"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

25 November 2013

chocolate cake tak berapa moist


okay, kita bertemu kembali dalam rancangan masak masak kuali. haa kau. merepek tak merepek. mood memasak aku ari ni dashyat sangat. habis aku masak paprik, habis lunch. aku teruskan dgn perjuangan aku buat moist chocolate cake. yg hasil dia tak moist sangat. resipi ni pun korg search sendiri. aku guna dr blog namee roslan. tp dia kukus. aku bakar dlm oven. kukus complicated sangat.

so check bahan2 semua ada kecuali serbuk koko. aku kena beli 3 bekas serbuk koko sbb dia jual sikit2. habis semua koko aku guna masak sekali ngn topping. buat cake ni pun ada cerita dia. bab ayak tepung tu okay je. bab pukul telur pun pass. sbb aku suruh kakcik buat. bab nak buat chocolate punya acuan tu susah. sbb resepi aku dpt kena masak atas api yg kecik. masalahnya bila aku masuk gula perang tu, dia mencair mengeras bila panas sbb takde cecair kan. so aku kena buang. gula perang pulang tak cukup. aku gi tampung separuh dgn gula kastor. pendek kata, kesilapan aku, campur dulu semua susu koko gula minyak masak dulu baru letak atas api. paham?

so aku letak gambar jugaklah. bace caption2 tu cukuplah. aku buat tadi dh lah pakai tshirt putih. bertukar coklat. dasar comot. mama dh makan. mama kata okaylah. angah ckp sedap. tp aku setuju ngn mama, kalau aku tak buat topping mmg jadi tak seindah rupa. haha. bab letak topping tu bagi aku susah. sbb kek aku tu mcm bukit. tinggi kt tengah. comot habis. nk taruk choco rice pun susah. nak bergoleh jatuh je. tp seriously. ni first time aku bake a cake, after ritu first time bake cookies. im a lady now. bhahahaha. kbai.


ada tepung, acuan choc, and telur

masukkan telur dlm acuan choc dulu

baru letak tepung

masukkan dlm loyang

siap! membukit en?

 
dan jugak merekah di atas.

letakkan topping

tabur choc rice. selamat memotong


salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~