"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

25 November 2013

resepi paprik ayam


semalam cekidaut resipi2. pastu rindu pulak nk makan paprik en. terpaksalah masak sendiri en. pastu cek peti ais memang haprak. sayur satu takde! hero dlm paprik pun takde iaitu daun limau purut. haihlaa. nasib si ayam dah ada. so kena lah pegi kedai beli.

nak dijadikan cerita, first pegi everrise depan rumah je. beli sayur kacang panjang, carrot dengan jagung muda. cari2 daun limau purut takde. pegi kedai sayur kedua dan ketiga pun takde jual daunt u. mmg dh down lah. kakcik pun dh bebel. blablabla. igt dia je ada baran? cish. pastu kakcik bawak pegi cold storage. pun takde. rasa nk bunuh diri dah tu. last2 igt kakcik dah berputus asa. sebenarnya aku pun dh putus asa. tp kakcik bawak pegi market kelima. KELIMA OKAY. sebab nak cari DAUN LIMAU PURUT. kakcik bawak pegi choice premiere. pastu aku carik2. smpai hujung jumpa kotak jual daun dlm paket. tp tak dilabel. ada sat utu daun kari sbb bau kari. aku ni takdelah taktau rupa daun limau purut ni, last jumpa masa aku habis spm. aku igt2 lupa lah. tp kalau cium bau aku igt. masalah nya, daun tu dlm plastik. bau dia tak terkeluar. malu tak malu, terpaksa tanya pekerja sana tu daun apa. haha. fail. pastu dia kata tu daun limau purut. Alhamdulillah jumpa jugak. so aku takdelah nak menyalin resipi kt sini. tajuk tu acah je. nak sgt masak, boleh type kt google lah. okay? aku just nk post gambar2 je :) selamat menonton. next is chocolate cake!

potong2 sayur

potong ayam kecik kecik

tumis bwg merah, putih, halia and cili padi.

masuk sos tiram jadah2 semua sampai mendidih. masuk serai and hero, daun limau purut.

masuk ayam and sayur. ayam tu dh goreng sikit awal td

and siap. tutup api.

and selamat menjamu selera :)


salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~