"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

11 November 2013

C.I.N.T.A


aku baca dah banyak novel. novel cinta lah kan. dan aku rasa aku dah jadi pakar cinta. dah boleh jadi doctor cinta. pfft. perasan. aku ulang. PFFT.

conclusion yg aku boleh buat.
cinta ni hebat sangat. tahu sebab kenapa?

sbb cinta, semua boleh berubah. sbb cinta, playboy pun boleh insaf. itu positifnya.

ape yg aku nk tekan kan bila sbb cinta tu, manusia boleh berubah jadi syaitan. maybe lebih teruk lagi. selalunya bila cinta tak kesampaian, org yg baik pun boleh jadi jahat. boleh pakai bomoh nak suruh ada kan cinta. boleh bunuh membunuh. setuju tak? kan?

and paling worst bila wujud pepatah ni.

“kalau aku tak dapat dia, kau pun tak boleh dapat.”

“kalau aku tak dapat dia, kau pun tak boleh dapat.”

“kalau aku tak dapat dia, kau pun tak boleh dapat.”

“kalau aku tak dapat dia, kau pun tak boleh dapat.”

*dah gaya buat cerita seram pulak*

tahu tak kenapa jadi mcm tu? sbb cinta tak dilandaskan dgn cara yang betul.

cinta membelakangkan Allah kau hengat berkat?

kau hengat rahmat?

sometimes manusia ni suka jugak anggap apa yg dia buat tu berkat. as long tak pegang tangan, takde sentuh2 maka berkatlah perhubungan kami. bagi aku as long as perhubungan tu tak halal, maka ia haram. betul lah kan? kalau tak halal, haram. kalau tak haram, halal. dah tu kau nk cakap perhubungan kau tak halal lagi, tak haram. dah tu pebenda? neutral? lutut hang -.-

aku bukan nk ckp jangan buat perhubungan. so that takkan tunang pun haram kan? tak lah. maksud aku tak payah buat aksi berlebihan dalam perhubungan yang masih belum halal termasuk lah bertunang. hapa aku hengat bertunang tu dah halalkan segalanya?? kalau kau rasa mcm tu, boleh masuk sekolah balik.

well, cinta tu kan suci. maka sucikanlah diri anda dengan cinta. jangan salah guna pakai cinta. jangan buat cinta yang suci jadi kotor. cinta bukan wujud dalam pasangan je. cinta pada Allah, rasul, ibu bapa jangan lupa.
just my opinion. tak payah nak memarah aku pulak.

nasihat aku, selagi cinta pada Allah belum agung,

selagi cinta pasa rasul tak dalam,

selagi cinta kat ibu bapa tak cukup,

TAKYAH BERANGAN NAK REBUT CINTA PASANGAN.

mcm mana nk tahu cinta kat Allah, rasul dgn ibu bapa tu dah kuat belum? aku takde jawapan. yang ada jawapan tu diri sendiri. aku tinggalkan gambar ni, dan kau tafsir sendiri. tanya diri sendiri. KENAPA? dan masih belum terlambat nak betulkan semua. Allah ada, Dia Maha Pengampun, Dia Maha Tahu semua kejadian kita. dia yg pegang jodoh kita. bukan kita yang berhak tentukan jodoh kita. bukan parents. tapi Allah.
so word “aku berhak tentukan jodoh aku” ni tak wujud.

sebab kau manusia,

bukan Tuhan.

and maaf semua. babai. asslamualaikum.



0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~