"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

01 December 2012

dear k-popers :)


saya ulang, DEAR eh, bukan WEYH mahupun WOI. siap ada smiley lagi, ceruk mana nk carik? kpopers tu betul kan utk org2 yg gila kpop? betul ke betul ke? aku kan dok dalam ceruk, mana tau apa benda tuh.

FIRST OF ALL, aku bukan kpopers, tapi aku seorang peminat running man sbb dia gelakkan dan ceriakan aku, aku kenal lah jugak setakat big bang, girls’ generation dan dbsk. tapi itu tak boleh menjadi saksi, bukti ataupun alibi yg aku adalah seorang kpopers! mahkamah pun bukan setakat nk pkey beribu kali, smpai dorg pun malas nk pkey. so please, I’m not kpopers!

yg anti habis dekat kpop kan pantang betul dgr mcm nie, “aku suka dgr lagu big bang tu”, “max changmin tu handsome la” maka korg confirm akan dijerit “KAU KPOPERS” di sebelah telinga anda oleh anasir2 yg anti nie. bayangkan mama aku dia tgk the great seer, the great doctor, dong yi, city hunter dan pelbagai lagi drama korea di saluran 393 tp adakah dia kpop walaupun aku berkali2 ckp kt dia yg pelakon jin hee dlm cerita the great seer dgn yes captain tu sama tapi dia menafikan! isy isy isy, lee min ho pun dia tk kenal padahal hari2 tgk city hunter dgn the great doctor tuh. blom aku tanya mama kenal big bang ke tak. dia kpop ke? klaulah mcm tu, sekali tgk cerita indon, tkde pulak digelar ipop?
so aku nk ckp aku bukan anti dan aku bukan peminat gila. so aku neutral, yg mana aku suka tgk, layan je lah. yg mana bosan, aku tutup je lah. easy :)

kejap2, kenapa aku baik maik pulak nk cerita nie? hehe. kenal ayuni? mesti ada yg kenal kan. tk kenal? search di google. aku pun baru tahu pasal dia. tp aku tktau bila benda nie berlaku. aku pun tau bila jumpa di blog sesapa ntah. dia nie kan kpop aw. nk di jadikan cerita, ada kumpulan korea nie buat persembahan kt shout award. aku tk tau kumpulan apa, aku tk reti nk baca mahupun eja. maaf, aku buta huruf! so masa persembahan tu, rakyat malaysia yg aku kira anti kpop kot baling sampah dekat artis tu (kalau silap cerita maafkan, aku pun maca kt blog je) so ayuni nie pun marah gila2 ckp tkde manner apa semua and lastly dia kata ‘saya bukan rakyat malaysia dah’. rasional kah apa yg dia ckp tu?

HAHAHA, gelak dulu jap. boleh membesar sikit tak? aku tktau lah berapa umur dia tapi aku rasa dia nie trlampau emosi dan keanak2 kan. lawak kot. meh sini aku kasi pendapat aku. aku setuju dgn dia bila dia kata org malaysia tkde manner! betul, bila aku tau aku pun nk cop dorg yg baling2 tu tkde manner. bila persembahan tu antarabngsa, kau tu bawak nama malaysia . tk payah lah nk tunjuk aksi kurang sopan dan kurang ajar. kalau tk suka, pekakkan telinga butakan mata bukan hati, takpun bukak smartfon pegi bukak app alQuran, baca biar tenang sikit. apa dorg buat kt kau smpai kau kena baling benda2 tu semua? memalukan nama malaysia je! pm bersusah payah nk berbaik dgn negara luar, kau nk cemarkan nama malaysia sesenang hidup kau je. baik kau je yg keluar malaysia. hua hua hua.

okay, next turn is ayuni dan geng kpop. aku tau lah kau tu die hard fan kpop. tkde kpop agaknya mati kot? tp agak2 lah derr nk tukar KEWARGANEGARAAN MALAYSIA? berapa lama kau duduk malaysia? berapa lama pulak kau minat kpop. bagi 10 benda kpop bg kt kau, dan bg 10 benda malaysia bg kt kau? ada hati nk jd warganegara korea. pirahhh. baik kau bersyukur dok malaysia yg tk kena tempias bencana2 besar, tk perang dgn memana negara. dekat korea, kau igt senang nk crik makanan halal? kau hanya ckp org korea je baik, tk mcm malaysia. berapa bnyak org korea yg kau kata baik? setakat artis je pun. artis, biasalah. kalau tk baik, ada peminat ke? mak ayah kau baik tk? dorg org malaysia ke korea? nasib baik tukar kerakyatan tu tk sama mcm tukar agama. kalau tk, na’uzubillah aku ckp. be matured okay.

kita manusia dan kita mempunyai hak masing2. tetapi berpada padalah dalam sesuatu, jangan terlau over. fikir sesuatu sebelum melancarkan suara atau pun perbuatan. yang penting, be rational and always positive. renung2kan dan selamat beramal.

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~