"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

26 December 2012

aku cinta siapa? hlovate?


sape tk kenal hlovate? memang nk kena benam paya belakang sekolah. joking. tu line in novel dia. yup, hlovate ni penulis but still aku tk tau dia ni laki ke perempuan? siapa tahu? tp firasat aku macam lelaki. hurmmm...

aku kenal hlovate. aku pernah baca novel dia tp utk membeli. oh tidak sama sekali. aku tk tahu kenapa. aku mmg tanamkan dlm diri aku yg aku tkkan beli hlovate punya novel. if baca novel dia sumpah tk bosan. aku penah baca aa+bb lamaaaaa duluuuu so aku tk igt dah. masa f5 aku sempat baca rooftop rant. aku jatuh cinta dah dgn watak dlm tu dgn hlovate hlovate sekali aku terjatuh. tp still tu org punya sbb aku tkkan beli.

malangnya hari tu masa aku beli novel dr pakcik aku yg dia letak semua harga novel dia rm10, aku terjumpa novel hlovate - tunas. yes, tu the first novel hlovate aku ada. and tadi baru habis baca. dan aku nk ckp aku jatuh cinta lagi sekali dengan watak dlm tu iaitu benz sekali angkut hlovate. malangnya aku bukan addin. so hari ni keluar pegi 2 kedai buku nk cari balik aa+bb. malangnya tk jumpa lagi. tkpe, aku akan teruskan lagi tekad aku mencari!!!




nampak? sekali dh baca karya hlovate weh, rasa nk kumpul dgn tuan2 dia sekali. nk kurung dalam bilik bawah tanah. bila aku baca tunas, aku rasa aku kt dalam novel tu sekali. tk tipu. aku rasa aku melalui zaman tu. gaya pnceritaan, dgn bahasa2 dia guna mmg type aku lah kan. bahasa pasar yg mmg aku guna start sekolah kt smss dulu. aku rasa sedih ada part addin nangis sbb benz. alah, dekat mall tu. dia tkde cintaa cinta mana tp aku boleh ckp kisahnya sweet. aku suka sangat watak addin. so . . . ntahlahh nk ckp mcm mana. tp i loikee. oh, i'm in love again with addin pulak. wehuu.

aku dapat rasa the value of friendship yg dorang tnjukkan. lagi mags 7 tu. im, juki, air-jee, a-cid, lee, eady and sape sorang lagi? haa, k-oi. suka lupa org ketujuh tau. takde cintan-cintun dorang ni. sangat menghargai persahabatan yg terjalin. walaupun penjenayah sekolah. ohh, aku rasa aku nk join. mana nk dapat? dah lah raja buat hal dekat kolej, tapi jemaah tk tinggal woo. ayat dorang berbual pun kelakar habis. bagi aku watak semua hidup!! bak kata a-cid, "i'm Panah Arjuna. i spread the love." ayat tk boleh blah. nk buat aku jatuh kali ke berapa?

pesanan penaja. siapa ada aa+bb? nk jual tak? ke sapa tahu mana ada?? gila terdesak mencari ni T.T ouh hlovate. aku jatuh lagi. rasa nk buat novel kau jadi bantal peluk aku!!

salam sayang,

2 Criticism:

Unknown said...

true..first novel, -5thn 5 bln. tersenyumm aj klo baca.bertmbah2 'senyum' bila da bca aa+bb,tunas, versus, rooftf n so on lahhh..totally, cool hbis. i love hlovate's novels :)

Shasya Yasmin said...

kannnn. hlovate so cool!

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~