"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

18 December 2012

plaza merdeka, the latest mall.



mall ni paling terbaru buat masa ini. official launching aritu pada 12.12.12. poyo :3 parkson dia pling besar kalau nk dibandingkn dgn mall lain. located depan padang merdeka. semua golongan tk kira tua dewasa kanak2 sengkek sederhana mahupun kaya tahap gaban boleh datang sini. terletak dekat dengan waterfront. tmpat pelancong datang. dikelilingi hotel2 di sarawak. dan seberang sungai sarawak itu ada kampung2 melayu tinggal. tk hairanlah banyak peminat yg dtg. tp kalau yg nk shopping lah syok dtg. butik banyak. nk enjoy? wayang, boling semua takdak. kalau nk enjoy sgt bawak bola sepak pegi main dekat padang merdeka seluas padang jarak padang terkukur. err, kalau tk malu lah. ke ada je yg main situ? haha. 

okay back. masa dtg pukul 9.30. parking semua pakai sensor nk detect dh ada org parking ke belum *salute* tnggu parkson bukak pkul 10 tp 10.30 baru bukak *clapclap* jejalan kejap. tgk food heaven ada jual apa. carik surau ada mana. ada, kecik je. tp sejuk. the spring mall lg kecik dr ni tp surau agak besar. my conclusion. berapa besar pulak surau dekat future city one, mall pling besar dekat sarawak and paling dekat dengan rumah aku. yeay. i'm the queen of city ne later. paling aku kagum kat sini air pancut hiasan dekat main lobby tu. aku tk pernah tgk kt memana lg. seriusly cantik. aku terkagum. mulut tenganga. nasib lalat tk wujud. tktau nk gambarkan mcm mana. kreatif airnya.

lepas sejam parkson pun bukak. jejalan tingkat bawah. lepas tu naik guna escalator yg tk gerak. lepas tu jatuh. oh noo. malu siottt *blushing* then mama ckp "pilihlah blouse mana nak" dan i'm thinking. vosyehh, zaman tshirt dh berakhir. sekarang zaman blouse and handbag tetapi handbag tajaan mama mampu. kalau nk pakai yg mahal. nk beli sendiri? duit gaji tk masuk2. hee. last2 aku hanya pilih seluar slack dengan stokin hitam utk kelas nty manakala kakcik dgn mama angkut blouse. ye, sy tahu sy humble. ade ke yg ckp??

lepas 2 jam dlm parkson, ktorg pun dh lapar and lunch dekat tmpat my favourite food iaitu pizza hut. seriously aku SUKA CINTA pizza tahu. and aku habiskan 3 and half slice pizza, the regular one. banyak kann. kenyang wa ckp luu. then turun everise beli brg2 rumah. bak kata mama rumah tkde biskut. org dtg tk tau nk hidang apa. nk beli case letak barang make up berharga rm6.90 kena reject dgn mama. mama kata mama bnyak dekat rumah dan mama pn sebut jenama2 yg terkenal. masalahnya corak dia tk cantik. aku masih muda, aku mahukan corak love2 warna pink tu T.T biar murah asal puas hati. dan aku jumpa coklat willy wonka. wujud rupanya. charlie and the chocolate factory tu betul lah kan? johnny depp yg hensem tu??*ehemehem* and masa balik tu jumpa lai, my cousin yg kerja everise. gaji dia lg besar dr gaji aku masa keja airport dulu. tk menyesal berenti. bulan 12 ni dh penuh dh pekerja part time terdiri dr budak lepasan spm. 

lepas tu pkul 2.30 pn blek nk kejar solat zohor dekat rumah. plan awal nk singgah rumah dakdot smbil nk beli novel dorg tp dakdot pulak keluar. change teh plan. and esok hahahaha. aku dgn kakcik keluar lg pegi the spring nk tgk twilight. 3 minggu aku dok membebel nk tgk movie ni. last2 mama izinkan. mama pn baru bg belanja tadi. and haa, dh boring sgt dekat rumah. aku nk angkut satu novel jugak dekat mph esok. hehehehehehe. fifi suka fifi suka (terikut fifi hotfm ataupun faiyum?)

p/s : oh yaa, gaji keluar hari ni 18 dis. padanlahh kan :P

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~