"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

31 December 2012

here we come 2013.


selamat jalan awak. will miss you!


now is pukul 12 plus plus pagi. today is 31 dis 2012. a few hours dh nak masuk tahun lain. tahun 2013 :) *mana kelendar maya punya kiamat huh? al-Quran kn dh cerita semua* haih. kenapa aku mengeluh? hendak menempuh tahun yg lain kah? banyak kenangan aku tahun 2012. setiap tahun menyimpan kenangan kan.

tahun 2012 memberikan aku kenangan kegembiraan keputusan spm. even thouh tk straight but it worth. dpt pegi mini konvo dgn ahli genesis yg lain. miss them much much. tahun ni jugak aku bergelar budak cfsiium. aku berusia 18 rupanya. aku kenal ramai kawan. ana, fza, tra, shera, dira and banyak lagi. tambah lagi ada ain yg teman masuk uia. aku bahagia dekat uia. uia banyak sgt mengajar aku berubah ke arah kebaikan. and aku dpt result first sem dekat uia yg memuaskan even though once again tk 4 flat pun. banyak sgt kenangan kalau nk diceritakan.

but by hook or crook, esok tetap masuk 1 januari 2013. aku sangat berharap 2013 can be my precious year like many years passed. Aminn. and i hope i can achieve my azam too. azam who? azam pitt? shasya, stop merepek -.- okay, aku nk sediakan azam 2013. sebenarnya kan sangat lah jarang aku nk buat azam nie bagai. but i want to do it because i think it can motivate me. kot kot dapat berubah ke arah yg lebih baik kannnn. so here it is.

  • dapatkan dean’s list dalam setiap exam semester.
  • loose some weight. wuhuuuu. ain and my roommates will absolutely help me right?
  • mewajibkan solat dhuha and hajat. and perbanyakkan solat sunat yg lain
  • must read al-Quran everyday. habiskan bacaan tafsir jugak.
  • sentiasa menutup aurat walaupun hanya pegi tempat dekat-dekat tk kira in uia or anywhere. bukan muhrim tetap bukan muhrim walaupun jiran sebelah!
  • nak jadi budak rajin lebih2 lagi dekat rumah.
  • nak bangun awal tiap2 pagi walaupun hari cuti. tk nk terlebih tidur dah. penat.
  • nak jadi anak yg berjasa kat mama and papa. tk mau lawan2 cakap family. so tough for me!
  • nak kumpul duit bebanyak. nk buat hantaran kawin. oh, bab kawin itu gurauan tp hmm, cm best je
  • nk skating dekat sunway and pegi sunway lagoon.
  • nk buat trip keluar dgn kengkawan.
  • nk perbaiki bahasa drpd kasar ke lebih sopan.
  • nk jd muslimah yg berguna di dunia dan akhirat.
  • istiqamah dalam setiap perkara yg baik.
  • tknak study last minit. nk kena study setiap hari and haa, make some notes jugak.
  • nak berbaik dengan semua orang. sy kan suka berkawan.
  • nak jadi lebih aktif dari pasif.
  • and haa. lastly, tknak bercinta dgn lelaki. nk cinta Allah dan Rasulullah ^^

whoseyhh. banyak jugak ek. tapi no worries. i have 365 days to go. a longggggg journey to survive. please pray for me. harapnya semua azam aku tercapai sebelum aku buat another azam 2014 pulak. Aminnn.

hai awak. nk kenal boleh?


p/s : meluat tgk drama sekarang. menjerit je banyak. bingit sehh. *tetiba

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~