"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

18 December 2012

renovation oh renovation.



membebel, oh aku rindu. kali ini kembali dgn topik merepek meraban. dekat belakan rumah aku kt renovate. nk tambah 2 bilik tidur, ruang tamu lg 1 and besarkn dapur. tauke dia kami pnggil ah chen. org cina lh of course. kenapa aku exited? sbb adanya bilik tidur utk aku. before ni kan kongsi dgn kakcik dekat atas. bak kata mama. masing2 dh ada bilik so dh kawen nty senang. mama dh simpan duit utk beli perabit apa semua sbb renovate papa keluarkan ongkosnya. mama kata set bilik tidur utk smpai jd bilik pengantin terus! haha. kena kawen awal ke mcm ni?? bilik kecik je pun. acano nk sumpat laki? 

dgr kata bulan 1 siap. bln 1 jugak aku balik uia. agak2 sempat merasa? tkpun kena tnggu smpai habis sem 3. huahuahua T.T klau nk usha dr dlm rumah ada 3 tingkap. dr ruang tamu atau dapur atau satu lg dekat bilik komputer yg serabai tu. nk jejak pn aku tknak. tnggu lepas ni dia transform jd bilik bacaan nty aku masuk. harap je nama bilik komputer tp komputer wujud masa aku sekolah rendah je. sekarang lappy masing2 ada dekat bilik sendiri. buku je banyak berterabur. 

berbalik balik. aku kalau nk usha aku suka guna tingkap dapur. sbb masa basuh dekat sinki mmg confirm akan pndang tingkap. dekat ruang tamu ada tv buat apa nk pandang tingkap ye dak? so td masa basuh pinggan aku pn tgk. dah 3 hari tkde perubahan pn. apa yg dorg buat? *konon mem besar* sekali intai tingkap ruang tamu buat kali pertama terkejut beruk aku. beruk pun tk terkejut mcm aku. rupanya pagar dawai antara rumah aku dan jiran dah musnah. dh nk build up the batu bata dah. hahaha. baru aku tahu itulah perkembangannya. go go go ah chen yg suka bg rambutan budak sekolah. fighting. ada masa aku ambik gmbar yg bersepah dekat belakang tu. tunggu org hadiahkan aku kamera dulu :P

salam sayang.

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~