"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

19 June 2014

Tinta Musafir #12 : Perpisahan


19 jun 2014 (khamis) ; 1148 waktu mesia

Alhamdulillah dh sampai mesia terchenta. Tp biasalah mesti lah sedih nk tinggalkan semorang. Ktorg dh bersama for 13 days en. Haruslah sedih!

Tp nk masuk bab shweet jap. Td en dok plane ada org sweet2 ngan ittew. Firstly, laki tu patut duduk sebelah nenek. So aku suruh ah dia jaga nenek. Tetibe semorang dok ralit tukar2 seat sbb semua family terpisah seat last2 dia dok depan aku which is antara row aku ngan mama. So dia jd budak pengantara ah. Tetiba kepala aku sakit. Bkn pening au tp ntah tetibe belah dahi kiri sakit gila nk tekan pun sakit. Dh telan 2 actifast pun sakit lagi so last2 sbb tak tahan aku nangis sorg2. Dah tu kantoi ngan dia. Aku suruh lah dia panggilkan mama. Aku ckp aku sakit pale. Tp mama ckp "biasa lah tu" --'. Lepastu aku nk tdo then aku dgr dia ckp "nah minyak kapak". I thought tu mama punya so aku mmg buat harta lah kan. Sampai lah habis flight tu baru aku tahu tu minyak dia yg punya. Mencari lah dia nak bg blek. Tp dia suruh simpan tp aku bg blek jugak. Kuts ye pun hadiah kenangan, takkan minyak cap kapak je bang? Haha. So tu je lah cerita shweet nya. Sempat lah senyum dgn mak dia sebentar and bye bro.

K so td dah ambik bagasi memasing lepas tu ambik air zamzam memasing. Lepastu salam lah memasing. Tanda perpisahan ntah bila lah dpt jumpa lagi en. Tp td paling terkilan td sbb tak dpt jumpa abg zaini. Sobs. Semya dh dpt semua bag pun abg zaini masih otw. Abg zaini sebenarnya dh tua. Tp dia tak kawen lg. Sian dia. Dia baik weh. First aku jumpa dia sbb muka dia mcm pu salman. So aku suka senyum2. Last2 baru berani tegur2 sbb dia pun kawan angah. Siap pakai beraku-kau lg mereka padahal umur beza gila. Ktorg satu bas. Bas tiga. Bas ustad iswan harahap. K rindu mutowif balik.

Camtu je lah perpisahan kami. Salam dgn kak aisah yg aku tolong dia naik jabar rahmah ritu. Sampai kesudah dia igt aku. Salam org taiping perak, salam family budak comel isyraq dgn iqra' tu. Rindu wehh. Cemana tak sampai sarawak lg dh rindu. Semoga Allah pelihara ukhwah kami. Ukhwah yg kami bina di rumahNya.

So maybe this is my last tinta musafir. Sebab dh nak balik kuching. Kalau rindu kita taip lagi ye. Nasib baik ada rakam ust iswan talbiah. Boleh ubat rindu. Wohoi. Bye. Assalamualaikummmmm.

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~