"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

19 June 2014

Tinta Musafir #8 : Selfish


14 jun 2014 (sabtu) ; 2229 waktu mekah

Hari ni aku rasa sangat selfish.

Pentingkan diri bila mahu keadaan yg sentiasa luas dan selesa. Padahal masjidil haram milik semua orang. Milik orang islam satu dunia. So why should i? Haih. Entah. As i said, aku tak suka tempat yg ramai org. Tapi kat sini mana boleh. Sini semua kena kongsi. 

Thats why aku rasa sgt pentingkan diri. Feel me rite? Lepastu kalau dh dpt saf yg seronok, mesti payah nk kemana2. Mcm smlm stay dr solat asar. Tp masa maghrib angah ajak keluar. Lepas tu nk masuj isyak bkn boleh dpt saf cantik tu lg. And td masa maghrib gak, mama ajak tawaf sunat. Aku dh buat muka susah hati takut tk dpt tempat solat isyak. Mama kata, kat mana2 pun boleh solat. 

So after tawaf gila padat td tp alhamdulillah selesai, cari tempat nk solat sunat tawaf. Mula2 kt dpn dh kena halau, so aku pegi belakang join ada org solat kt tmpat air zamzam. Pastu ktorg solat isyak kt laluan nak ke tempat saie. See? Kt memana boleh solat. Mcm siang td masa saie, pastu azan zohor. Ktorg berhenti jap and terus solat kt tmpat saie. Mmg penuh. Org yg tgh kerja construction semua masuk solat. Terharu sebenarnya situasi tu. First time rasa saf laki ppuan sebelah2. Aku bebetul saf belakang lelaki. Nasib baik tak sebelah. Pendek kata kat memana pun selagi dlm masjidil haram, bila time solat mmg semua tu sesak jd tmpat solat. So lepas ni aku tekad utk tanak selfish dah. Tinggal a few days lagi :(

Okaylah. Need to sleep. Bye. 

P/s: sekarang my bestfriends are lip gloss, moisturizer muka and lotion badan. Now tetiba ada bintik2 merah mcm nak cari bestfriend sabun gatal pulak. Hew.


0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~