"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

14 May 2012

interview mara 2012




sy nk cerita pasal interview mara nih..semalam ! pagi tu ada anugerah pkms, dpt hadiah galakan spm..dpt lah duit sikit, Alhamdulillah :) then pukul 12 lepak rumah anjang nah..nk tnggu alang2 pegi samariang pkul 3 nanti..pkul 2.50 ktorg bertolak dr rumah anjang nah..hujan lebat gila..sumpah lebat..smpai je kt mrsm, pkul 3.11 petang..masuk lah dlm bilik menunggu..budak yg interview pkul 3 blom masuk lg..bak kata dorg, flight delay -.- so, ktorg ada 7 org masuk dlm pkul 4.15 cmtu lah..aku pkai tag A1..masuk tu baru berdebar bagai nk rakk..biasalah aku..sampai speaking, aku memang  ketaq lutut sikit..aku mengaku aku memang LAMPI bab bab speaing nie..aku pun tk tahu apa kena dgn aku nih..isy sy isy..bila nk improve bi shasya oiii..okay, kembali balik..

sy dapat case study 5..soalan dia begini ;
ekonomi tengah gawat sekarang so kena buat something in universiti tu..BOD (board of director eh, bukan biology tu -.- ) mencadangkan untuk setiap pihak, apa perlu buat..untuk student, cdngan dia naikkan beberapa yuran and no free lab access..untuk professors group, buang professor yg dah nk pencen..for management group -.- buang pekerja kontrak and part time..so bahagi group and kena disagree dengan cadangan bod tu..
aku tknk cerita pengalaman aku..heheh, tetiba rasa mcm pemalu..then aku blank kejap, tk tahu nk ckp apa..bila aku merepek bercakap, panel tu kacau sikit aku terus tk bercakap sbb blank balik..kesian budak management tu..lelaki muka mcm nik azwan..last2 panel mintak last decision, ktorg cdgkan buang pkerja kontrak dgn part time tu, kira management group lah..then lelaki tu masih tk setuju..pastu aku ckp, WE NEED FINAL DECISION ! setuju je lah..aku setuju je nih wehh..last last ktorg sebulat suara pilih management group..then panels tu ckp kt management group, rilex, awk pekerja full time so confirm tkkan kena buang..okay, itu lawak..then habis :) masa salam2 ketiga2 panel tu, dia tnya sekolah mana, aku ckp lah sains selangor then mereka semua terkejut..apehal? pelik eh sekolah smss?? BLANK..KENAPA??
so habis lah..masa balik tu, aku nmpak lelaki muka nik tu..so aku pun lambai dia..BYE BYE..aku nk ckp sorry tp bila fikir blek for what? dia dh buat terbaik..panel tu examine sorg2 bukan group ktorg..kan?? kott lah..hehe..so the end :)

p/s : conclusion : mission FAILED ! kalau dpat, memang Allah bagi rezeki tk terhingga..terharu :'(

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~