"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

04 May 2012

penangan ubat selsema !



perghh, semalam rasa nk pegi jumpa doktor and ckp, 

"doc, boleh cabut sat tk hidung nie?"

sakit wehh, dari siang td tk berenti bersin..malas nk cerita berapa bnyak tisu habis ! tapi mmg tahun nie okay dr tahun2 sudah..kalau dulu, balik rumah je, bersin teruk punya..kotak tisu tk lekang kt tgn..blek je rumah dr skolah hujung tahun lepas, hidung tk wat perangai..agak2 tahu sy kena dduk rumah lama kot -.- even though dia jarang buat hal tp bila je hidung buat hal, rasa nk terjun bangunan ! teruk tkk? bersin tk berenti ! sakit gila hidung ! bila da bersin cenggitu mula lah body temperature nk naik, pening pun mula terasa dah..sudahhhh..so habis je emelda semalam, terus naik mandi kerbau, rasa cm tknak mndi je smlam, konon seram sejuk..haha, habis je solat isyak, agak2 8.15 tu aku terus masuk tdo ! awal tk awal? tk pernh dibuat org..err, yeke -.-' hehe, kakcik pun pelik tdo awal..lantak laa..pale pening oww..then pkul 10 trjaga balik, rasa tk bley tdo and kpala rasa ringan sikit dah..apehal lak sedar nie..nk kasi aku tgk karoot komedia ke hapa? tk boleh2, pksa tdo blek..alamakk, tk dpt..mama suruh mkn ubat selsema, pil kaler oren..bolehla sbb the last time aku mkn ritu, solat isyak aku pkul 5 pagi sbb mama kata aku tk boleh kejut langsung lpas mkn ubat tu..kira cm tdo mati gak lahh..so aku pun mkn mlm td tp susah bebenor nk tdo ! apehal nie pulak..mengiring ke kiri kanan, terkebil2 mata..btol ke tk pil selsema aku mkn nie?? aiyaa, last2 ntah bila aku dah tdo..haha..then bangun pagi nie trasa segar pulak, sbb tk rasa mngantuk lepas solat subuh..kalau tkk, malas nk cerita..HAHA
but now, da bersin 2 kali..alamakkk, TISUUUUUU !!!!

salam sayang, 

2 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~