"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

18 May 2012

kegilaan pada novel #sukaa



aku exited if nk cerita pasal nih..sbb this is my kesukaan..kira hobi lah tuh..the truth is aku memang suka membaca..kenapa eh? apelah mama buat masa pregnantkan eku eh? ntahh laa..dulu, masa org gaji aku kak timah, dia suka beli majalah hiburan..urtv, mangga memang tidak asing bagi dia dan bagi aku *interframe sikitt..tp mmg mama tk menggalakkan lah kan ! news paper aku suka baca tp buku pelajaran je agak liat -.- sorry lah eh tp aku akan lebih prihatin lepas nie..oh yeahh..back to novel..jom cerita pasal novel yg telah menjadi hobi aku since aku f1 until now :)
macam mana aku boleh terjebak nie eh? semua gara gara orang gaji aku berna kak ros..masa dia kerja kt rumah aku dulu..dia ada bwak 1 novel yg bertitle KABUS KASIH written by err, tk ingat :P but aku ingat novel tu terbitan alaf 21 and kaler purple2 kelabu sikit..ada gmbar bench coklat..see, aku ingat kan? then kak ros bawak second novel bertajuk KAU YANG SATU written by nea azalea..feewit, aku ingat seyh..nk uji lagi? cover dia gmbar tasik, atas tu ada daun2 ranting pokok..and ada sampan atas tasik tu..aku ingat okeh !

start tu aku suka baca novel disebabkan dua novel tu and for sure mama melarang keras kan..mama pernah kata kat kak ros, jangan kasi aku baca lagi..fine mama..then masa aku drjah 6 ke 5, ngah lia pegi novel hut kt choice super mall sbb time tu dia addicted to ramlee awang murshid..memang dia borong lah sbb kat london dia tk boleh beli -.- masa tu aku teman dia..then dia tnya nk apa2 tk then aku pilih novel karya nea azalea bertajuk HATI YANG TERUSIK..aku memang suka nea tu kot aku rasa..tu lah first novel aku :) then aku beli novel sendiri bertajuk? aku tk ingat sbb cerita tu aku nk hantuk kepala..sumpah tk best..terbitan prima..nie aku nk bias nie..hehe..nyesal gila beli novel tu..then aku dah masuk skolah menengah, ada biasiswa and parents pun tkde ngn kita so aku pun start beli sikit demi sikit..everytime aku blek rumah masa raya or hujung tahun, aku akan bawak semua novel tu simpan kt rumah..simpan dlm almari, syhhh, mama tk boleh tahu !

 lama kelamaan  novel tu aku simpan dah bertingkat aku susun dlm almari and one day masa aku f3 kot, mama masuk bilik aku nk iron and nasib aku memang terlebih BAIK bila pintu almari aku tk tutup and tadaaa..KANTOI !! mama marah jugak lah then malam tu papa perli *nampak sgt mama cerita kt papa..nasiblaa shasya oi..tp ada hikmah lepas tu..sbb aku tk perlu nk berahsia dah..baca je depan mama..takde hal lah..kena perli? tu dah biasa dah..buat bodoh kan senang :) baru baru nie mama perli sbb aku nie mmg lemah masuk part english..mama ckp,"haa, tulah beli novel melayu lagi..mana tk reti ckp omputih" cisss, memang makan dalam wehh..tahu lah mama peminat novel sidney sheldon and danielle steel -________-

and bulan 3 ari tu kot, aku berjaya menjumpai rak buku yg telah membuatkan aku jatuh cinta dengannya sebab? kaler PINK lah of course :) and aku dah susun cantik kesemua novel aku..look at those pictures yeah :)

4 tingkat :) ZOOM IN !!!
tingkat 1 ; novel yg masih baru

tingkat 2 ; novel alaf 21, dua lapisan kott

tingkat 3 ; prima and kaki novel

caca merba ! the last tingkat


ada sesapa berminat tk? tp ada beberapa novel aku hilang, kasi kat org and ada org belum pulangkan..novel nie ada aku beli and ada jugak yg bagi as a present give..ainwani pernah bg hadiah birthday aku novel 2 tahun berturut..MASIH SETIA dengan CINTA PERISA DIA..ada sesapa nk belikan aku hadiah?? beli je novel..aku suka gilaaaaaaaaaaaa :)
now aku nk komen about novel..novel mcm mana aku suka and tk suka..if aku tk suka novel tu, aku takkan ULANG baca blek sbb sometimes when boring, aku akan ulang mmbaca..yelahh, tkde bajet nk beli novel baru lah derr ! novel tu akan tidak di sukai aku bila ending dia tidak memenuhi kriteria aku..novel melayu kan kita boleh expect apa boleh jd..tp ending lain sama sekali..cis ! memang berhabuk novel tu aku tknak sentuh..tu memang novel luar nikah kot..antaranya novel first aku beli tu dengan novel IRAMA SEMALAM ! serius aku nk lempang novel tu..over kan??

hehe, then we go for novel yg aku suka..yg ala ala sweet gitu, happy ending..bnyak lah novel camtu ! most of them kan..tp my most favourite adalah novel terbitan Siti Rosmizah..siapa setuju angkat siku !! sebab novel tu berjaya membuatkan aku menghabiskan sekotak tisu yg memang dh nak habis pun ! serius, baca novel dia mmg terpukau, feeling habis wa ckp lu kalau tk tkde lah ada kawan aku yg lelaki pun boleh menitis air mata kan? tk percaya, bak perkena 1 lah, try ! dia ada 5 novel..aku dh baca 4 novel dan mempunyai 3 novel dia..ANDAI ITU TAKDIRNYA je aku takde..tp CINTA KAU DAN AKU, LAFAZKAN KALIMAH CINTAKU dengan 7 HARI MENCINTAIKU aku dah ada..paling sedih?? lafazkan tu..muka surat 13 dah nangis ! kalau part happy pulak, aku akan tutup novel then SMILE..yg novel dia ke5 aku sedang mencari sbb baru publish bertajuk TAKDIR ITU MILIK AKU ! semua cerita dia mesti pasangan yg berkahwin..tu yg aku suka..kahwin kan dah halal..drpd dorg couple tp dah bersweet2..apa barang??

haa, ade satu novel gak berjaya buat aku nangis dalam kelas 4 maju di hadapan kawan2 aku sehingga aku tutup novel dan menangis sambil tutup muka di atas meja..parah wehh..tajuk dia tk silap aku TARIKH LUPUT CINTA..pernah dengar en? tu pun aku pinjam novel intan, junior aku..tp 1 part je lah aku nangis..bila doktor tu ckp kena cabut alat yg membantu lelaki tu terus hidup..tau kan bila org tu dh nk mati, dia bg satu sambungan untuk meneruskan hidup pesakitnya, if cabut then mati lah..part tu aku nangis sebab doktor tu tanya mak dia..apa pilihan mak dia ada? takkan nk seksa anak dia kot?? semua tengok lelaki tu mati depan mata..lelaki tu sangat baik and bnyak berkorban dlm novel tu..aku nangis gila..tahu tk nangis yg bising meraung tu? mcm tu lah aku nangis..teruk en??

bnyak gak aku membel nie..tu lah bila dh exited, begini lah jadinya..hehe..:) tu je lah yg aku nk cerita..ada org nk kongsi minat yg sama ke??

p/s : ada sesapa nk pinjam novel aku tk?? hee..

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~