"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

25 May 2012

nota buat cikgu...




tetiba mengimbau pulak kenangan lama..hahaha..tk tau nk kata nie kenangan jenis apa..pahit ke, manis ke..tkpun masam? haha..yg aku tahu mengingati benda nie sebenarnya kelakar !
berlaku tahun 2010, masa aku form 4..siapa cikgu yg bertuah tu? cikgu sejarah aku aka guru kelas aku, kelas 4 maju..siapa? cikgu inche zelipah laa..rindu cikgu !
nk di ikutkan cerita masa pmr dulu aku memang suka subjek sejarah nie..tp bila dah masuk f4 terus down ! masuk kelas sejarah je ngantok..mcm kena cursed pulak..bukan cikgu tu boring, dokk ehh..tp tettibe aku jd allergic semacam kt sejarah tu..yelah, belajar sejarah malaysia aku suka lah..nie tk pasal2 kena belajar pasal dunia..indus hwang ho apa semua..belum aku praktis nk sebut MESOPOTAMIA lg..metopo, mee soto semua aku dah sebut dah..susah betul nk sebut benda tu -_________-

so kalau dah setiap sejarah dekat 1 jaya je aku tdo *sistem bilik kuliah -.- , mana lah ilmu nk masuk kan? dah dekat nk exam trpakse lah belajar sendiri..sape suruh tk focus cikgu ajar..tersengguk je, padanlah muka kau shasya oii..masa tu ups 1, esok nk sejarah, mlm tu plan nk berhempas pulas study..dah siap buat nescafe dah, kwn dah ramai dh stayup kt dorm aku..semangat nih, ecehh..korg stayup dekat ujung tingkap sbb nk cahaya dr lampu luar..masa tu tk on lampu dorm..tk igt kenapa..light off makin strict kott..then study lah..dekat nk pkul 1 cmtu, mata dh ngntok pdahal ape pun masuk lg..so biasalah '5 minit'..paham kan maksud tu?? lepas 5 minit, kwn kejut, mintak lg 5 minit, demand gila.last last segar jugak mata nie, bangun lah tengok jam, tadaa..pukul 5.15 pagi !! gila meroyan aku..dah lah belum study sejarah yg bapak susah tu..mati lah aku..nk berserah lpd takdir tanpa usaha? isyy, mana boleh..tawakal je lahh..

exam pun bermula..memang satu haprak pun aku tk tau..blank gila..sumpah wehh..
ade lah jugak aku tau, aku isi lah tp most mmg aku tk tahu ! last last, aku pegi bukak last page paper subjektif bahagian a eh? tk ingat tp bukan esei lah..aku pun tulis kat situ,

"cikgu, sorry tk perform..sy tertido semlam..sy janji next exam sy akan buat bersungguh-sungguh lg !"

aku pun tk tahu ape yg mendorng aku buat cmtu..hahaha..lepas tu kan, cikgu dah habis semak apa semua..cikgu pun nk bg lah kn kt ktorg semua..cikgu called up our name one by one..smpai part aku cikgu pun panggil, "syafiqah" lepas tu paling tak boleh blah dia ckp cmnie, 
"ni cikgu bg markah kesian je nie"
aduh, sentap sungguh aku nie mendengar..kantoi betul lah cikgu nie..aku pun tengok markah..42 tk silap..ke 41..ntah..tp aku tetap bersyukur sbb aku tk FAILED..sikit je mrkah tu nk failed..hahaha..sebab nota itu kah?? tp tu bukan rasuah pun kn..hehe..tp markah tu mmg teruk pun..that was first and last lah wehh.
Alhamdulillah spm aku dpt a sejarah..heheh.tk mau ulang benda memalukan tu lg !!
tp itulah kenangan kan :)

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~