"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

07 May 2012

siapa JODOH kita nih??




rindunyaaaa aku nk berBLOG..seriusss!! tk pernah aku rasa seserius ini, cehh, rasa poyo gilaaa..puiiiii, tiru johan kejap ! hehe..kali ni aku nk bercerita mengenai jodoh memandangkan semalam ada orang bercerita pasal jodoh..smpai status aku kt fb pun bertukar kepada jodoh..
mai sini cek nk habaq menegenai jodoh..ye, aku tahu umur aku masih mentah untuk bercakap soal jodoh so lantaklahh, umur aku dah boleh kawen kot, tnggu prince charming lamar je, tp kalau ada jodoh :) 
tahu tk JODOH tu mempunyai kuasa yg sangat besarr..korang percaya pada jodoh?? bila korang percaya pada Allah, then korg kena percaya pada jodoh..jodoh terletak di tangan Allah..sama seperti ajal kita..kita tkkan tahu siapa jodoh kita sehinggalah masa itu smpai..siapa tahu, jodoh aku, org tua mana ke, org mana2 je lahh..okay, tknak fikir bnyakk psl jodoh aku ! aku masih rindukan utk belajar..
begini, aku fkey senang je..seminat mana aku dekat seseorang tu, walaupun pelbagai usaha yg aku lakukan utk menawan hati si dia, tetapi, kalau TIADA JODOH, memang lah buat mcm mana pun, memang dah tkde jodoh..kalau kau benci mcm mana pun, kalau dh jodoh? layan je lah kann??prinsip aku, 

'ADA JODOH TAKKAN KEMANA'

kalau korg berpegang dengan kata-kata nih, korg tkkan kecewa punya, dengan izin Allah :) bercinta bagai nk rak sejak kecil pun, Allah boleh upside down kan hati kita..terpulang pada jodoh anda..and even kita terlanggar sehingga jatuh dan berkenalan selama 2 saat pun, kalau dah jodoh?? korg nk mengelakk?? percaya lah pada jodoh anda..Allah akan bocorkan rhsia bila smpai seru anda..tp sy masih in confuse pada pasangan yg bercerai sbb sy pernah dgr pasangan yg bercerai nie, Allah uji sebelum menunjukkan jodoh sebenar dia..mana aku dpt? ntahh, aku bnyk mkn semut kot so aku tk igt dan aku tk kata pun betull...aku just main merapu ckp je..lantak pi lahh..

seperti yg ditulis dalam status fb sy semalam, sy lupa tp mmg ada dalam ayat al-Quran, surah anNur tk silap..ayat 22 hingga 24 ke? correct me if i'm wrong ! dl alQuran juga menegaskan lelaki baik utk wanita yg baik, dan lelaki jahat utk wanita yg jahat..pernah tengok suami perompak, isteri pencuri tk?? aku tk pernah tgk, aku ckp je :) kalau korg solat cukup, mengikut ajaran Islam yg sebenar and insyaAllah, Allah berikan jodoh yg baik kepada korg..ada jugak isteri baik, dan lelaki jahat kn? mana tahu one day lelaki tu insaf kan?? kita takkan pernah tahu perancangan Allah buat kita..insyaAllah yg baik baik sahaja..jika tidak baik?? dugaan namanyaa..
kata kata faci sy *ulang ayat dekat fb, " Allah menyuruh kita berusaha dlm semua aspek termasuk mencari jodoh..tetapi bukan nya sekarang dengan memasang gf dan bf..konon2 aku berkapel nie sebenarnya usaha aku nk mencari jodohh..ciss, buat lag hubungan HARAM tu..usaha itu sebenarnya menjadi orang yg baik2 agar jodoh pun baik2"
bukankah indah jika bercinta selepas kahwin? rasa baru bercinta dalam keadaan yg halal..nk pegang tangan ke, nk berdua duaan ke, lantak pi korg lahh..dpt pahala apa..drpd org zaman sekarang yg bercouple mcm dah berkahwin 10 tahun mesranya..mak ayah kita pun berkahwin atas pilihan keluarga apa, bahagia je smpai sekarang..ada org kata tu zaman dulu, sekarang zaman moden..nk tau aku nk jwb apa?? 

"kalau ada jodoh, takkan kemana"

just believe in this word if you trust Allah ! percaya tkk sekarang soal jodoh?? bukan terletak kt tangan hangpa :)

A : Sayang, percaya tk, facebook telah membuatkan kita berkahwin?
B : tak ! jodoh membuatkan kita kahwin dan facebook adalah pengantaraan nya :)





salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~