"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

01 January 2013

biar terpaksa, nanti biasa.


terpaksa apa? apa yang terpaksa? just a short post. *bingit telinga aku dengan bunyi bunga api tahun baru ni sambil tengok musang berjanggut :3 simple example please.

"kenapa nk pakai tudung kalau terpaksa? buat hilang pahala je" so jawabnya, "biar terpaksa, nanti biasa". khas dari ustaz penceramah, "kalau tak minat dengan tanggungjawab, buat buat minat nanti Allah datangkan minat tu"

paham? contah lagi senag. memang kau terpaksa pakai tudung. buat buat je lah suka pakai tudung. Allah tahu hati kau. lama lama kau akan minat bertudung. so sekolah yang wajibkan bertudung memang bagus lebih2 lagi sekolah aku tu haa. *credit tu smss. HAHA. serius. aku kenal perempuan yang tidak bertudung dan on off sebelum masuk sekolah. after that, Alhamdulillah dia bertudung. bukan seorang tau, ramai. Allah datangkan minat dia pada bertudung.

lantaklah terpaksa pun. "aku taknak hipokrit" derr. benda wajib tk payah nak ada hipokrit sangatlah. boleh tk aku ckp aku bodoh. aku tk layak amek spm. aku tknak hipokrit jadi pandai amek spm. but spm still wajib utk di ambik kan. apa pilihan kau ada? terjun lombong mungkin? nk tunggu seru sampai? tunggu jela ajal menyeru!

nice and short? nice?? err, i am the judge, so what?

p/s : hobi aku serius melihat orang lalu lalang. dan bila mulut aku jahat, maka keluarlah "apehal minah tu begitu -.-", "masalah gila baju over dia" etc etc. insaflah wahai mulut.

salam sayang, 

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~