"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

23 April 2012

alone for TITANIC..jyeahh






pukul SEMBILAN pagi aku terpacak seorang diri depan mall. gaya macam nak masuk kerja kt parkson pulak. nasib aku pakai ala ala santai. tujuan aku cuma satu ; nak tengok titanic 3d pukul 2 nanti so aku kena bazirkan 5 jam sebelum masuk tengok movie tu ! jangan risau, aku memang dah plan awal2 masa aku tu. kenapa pukul 9? sebab kakak aku hantar sebelum dia pegi kelas. kalau tak, aku kena naik bas -.- malasnyaaa..so jam pertama, aku duduk diam sambil baca 'Book of Humour' *asah skil nak masuk raja lawak..jam kedua, aku merayau dekat dalam mall tu..jam ketiga, aku dok makan ais jagung smbil baca buku tu..then aku pegi beli tiket wayang that amount rm18..jam keempat, aku dok dlm kfc smbil baca buku tu lagi -.-..next hour, act half an hour aku kat dalam surau then half lagi tu merayau dekat tempat wayang smbil tunggu hall 1 dinyalakan lampu menandakan now seating *macam nk boarding plane je -.- ..aku pun layan lah titanic yg berduration 3 hours 14 minutes :) yup, aku mmg pernah tengok cerita tu tp prcayalah aku tk pernah tgk cerita tu awal sampai akhir..kadang2 tengok setengah pertama..kdg2 tengok time dah nk habis..time nk start tengok, dah sejam start pun ada..so hari nie aku tengok full :) walaupun aku dah tau semua jalan cerita dia..ada banyak benda cerita nie aku nk tekan kan..cehh, tekan lah sgt..aku nk cerita saat pertama kali air mata aku gugur, 

  • masa tu, semua berebut nk naik kapal kan..then sorg kapten nie ( bukan ketua ) pandang semua orang lelaki yg berebut nk naik termasuklah cal yg bg dia rasuah..dia undur and shot himself and jatuhlah dalam laut..aku dpt rasakan yg dia rasa berada dlm situasi 'ditelan mati mak, diluah mati bapak' sebab arahan menyuruh dia angkut woman and children dulu, tp semua lelaki dok bertenggek depan dia marah2 nak selamatkan diri !
  • next insidence was when ketua kapten tu kurung diri dalam bilik drive kapal tu and pndang memandang..aku sangat dapat rasakan yg kapten tu rasa diri dia gagal ! gagal dalam menjadi ketua kapal tu, gagal menyelamatkan ramai orang and gagal melihat kapal titanic menjadi gah..teringat kata seorang tu, aku lupa watak dia apa tp dia kata titanic akan tenggelam sbb titanic diperbuat drpd besi ! orang kan agung2 kan titanic tk tenggelam -.-
  • pastu mr andrew yg taknak selamatkan diri sebab dia pasrah gila nk mati ! and seorang tu -.- mr ismay, dia suruh kapten tmbahkan kelajuan sbb nk masuk muka depan paper, dia tu lah yg selfish selamatkan diri dalam bot perempuan ! tk malu -.p
  • the third last was when rose ckp nama dia rose dowsan..time tu aku rasa terharu gila sebab dia menghargai jack eventhouh lelaki tu dah mati dalam laut :'(
  • the second last was when aku nampak gmbar2 rose menunggang kuda lah and other MAN activities :) seperti yg dia impikan bersama jack dulu..tp dia dah jnji dengan jack yg dia akan sempurnakan hidup dia walaupun tanpa jack and dia merealisasikan semua tu..
  • and the last one paling penting saat dimana rose campak 'the heart of ocean' dalam laut !!! oii sakai, diamond kott, baek kasi aku pakai :)


so, tu je conclusion aku..sejujurnya aku tk feel sgt sebab aku kira dah hafal jugaklah cerita tu..tp aku tk rasa rugi jugak sbb aku sebenarnya tak rasa apa apa..hahah, wassalam

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~