"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

20 April 2012

JPJ test : today :S



"kmk sampai pukul 6.45"..begitulah bunyi msg received from kapten..okay, fine
-__________- bangun awal ! so pagi yang hening (pagi tadi jelah), pukul 5 aku mula tersedar, mama ketuk pintu dan berkata, "yasmin, bangun" dan aku tanpa ragu ragu menjawab, "adik dah bangun ma!" dan aku pun bangun seawal 5 pagi *wink wink, FINE, aku tipu je -.- aku tdo blek lepas tu and bngun balik pukul 5.50..hahah..then siap semua and heyy, i'm wearing GENESIS t-shirt menandakan yg genesis tk pernah gagal eventhough for jpj test :) dah sampai sana, aku pun berlatih motosikal, tp tak sempat berlatih kereta..then pukul 9 lebih, jpj bg taklimat about test kereta and isi borang tu..lepas tu, taklimat moto pulak and jpj kata, "awk ambik test kereta dulu eh" okie dowkie sbb dia kata moto start lambat sikit..tunggu lah turn nak on the road tu..lama gila, then jpj dah panggil utk test motosikal..agrhhh, aku tak test kreta lg dowh ! lantak lah, then aku test kereta no 12, penguji lelaki muda yg hensem :) haha, masuk2 tu aku blank, err, nk buat apa mula mula nie? aku sebut nama Allah je..then settle cek2 semua, dia bg aku jalan A..jalan lah kan then time nak belok tu, ahh, sakai la weh, engine kereta mati tengah jalan..tekan lampu kecemasan lah apa lagi, start balik kereta, then mati..istighfar banyak2..then penguji kata, rilex, jgn nervous and dpt pun -.- cehh..then nk msok blek dlm tu, ptut tekan brek before nk msuk tu tp TERtekan minyak, so terpaksa lah belok bapak laju and SIKITTTTTTTTT je nak langgar pagar situ..semua pandang ! lalalalalal~ aku tk tahu apa2..then mula lah doa bagai, luluslah luluslah, kesian kapten nanti kena ambik aku untuk ulangan, duit pn takde nk bayar..Ya Allah, luluskan lah ! then sampai dah, dia suruh sign, aku nampak 14/20..whatt?? fail?? tengok balik, cehh 17/20 ke..puhhh, lega..jpj tu kata, "lulus, mun langgar pagar tek, gagal lah"..nasib aku tk langgar pagar -.-..terus gi buat bukit..aku cuak part nak cunkan dalam garisan kuning tu..and Alhamdulillah, cun akhirnya and bukit pass :) buat side parking pun pass..then 3 penjuru, alamat, engine matilah, ntah cecah line ke tak..sbb time aku tandatangan tu, dia tk tanda gagal ke lulus..cehh, then nk pegi pondok tu, pastu kapten jerit."syafiqah, test motor pulak", haa kau, sprint 100 meter terus aku..dengan tercungap2 pegi buat test moto..aku yg no giliran 13 terus jd yg last sbb lambat test kereta..nsib kapten jaga situ ckp aku test kereta..first start kt titi..OMG, aku paling takut titi ! then time naik titi, moto aku dah nak jatuh ke kiri, tapi tetiba rasa macam di tolak ke kanan then jadi seimbang and heyy, i did it..terima kasih Ya Allah sebab menolong aku :) siap test jalan raya semua, rasa confident sikit kt moto, then jalan ke pondok blek, melintas depan pejabat jpj dengan tingkap tinted tu, tetiba ada jpj  kepala botak bukak tingkap sergah aku ckp ape ntah..cisss, sekeh kepala botak tu kang..nasib baik aku terkejut so buat bodoh je lah..haha..habis semua pukul 12, result kelua pukul 2 petang..2 jam tunggu babe ! 1.30 tu test moto kelua..kapten pegang result and duduk luar, dia pandang aku and ckp, "pass" syukur ! then pukul 2, result kereta pulak keluar and aonce again Alhamdulillah, lulus jugak..fine lah, there's a secret behind that..terima kasih Ya Allah, terima kasih jpj yg baik hati, cikgu2 sana yg tolong aku semua especially KAPTEN ISODORE :) andd P, you're mine now <3 erkk, bayar tak habis lagi -.- tunggu gaji mama keluar eh, aku langsaikan lah k..peace ! tahniah kepada sesiapa yg baca bebelan aku smpai habis :D

salam sayang,

2 Criticism:

nabihah norizam said...

congrats shasya :) your secret is guarded well,in case u're wondering lahhh :D

Shasya Yasmin said...

hahahahah :) harap selamat eh :) thank you

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~