"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

29 April 2012

MENCINTAIMU by TV3



just habis watching MENCINTAIMU - cerekarama tv3 today..fine, a new day started ! tk kisahlah semua tuu..starring by ehem ehem EMAN MANAN as khairil izwan, amani as *arghh, sakai, aku lupa ! apa apa jelah :) ngehehe..mula mula memang aku banned cerita nie sebenarnya, sebab orang muda bercinta dengan orang tua..cehh, banyak nyanyi kat dapur agaknyaa kan..meh aku cerita sikit sinopsis dia..mak ayah amani nak jodohkan dia dengan zakir ( God, apehal aku tk ingan nama lakonan amani?), tapi family zakir has a big problem so zakir decided untuk call amani semua dgn anggapan zakir nie tk suka lah dengan amani tp sebenarnya zakir suka but he had to pretend for his own family's sake! finelah, ada amani heran? then, amani kena bekerjasama dengan izwan utk iklan kereta nie..start dari situ dia jd rapat apa semua..saling calling mengcalling, cerita pasal diri memasing kot. sampailah, si amani tu accident langgar van, diorang makin rapat..izwan tu selalu melawat amani, bagi bunga lagi..kalau tk sempat, dia hantar his nephew hantar bunga and pati ikan haruan..kenapalah amani tk pilih zaim? lg hensem kott..HAHA..hubungan amani dengan cik izwannya semakin rapat, pendek cerita, dah sampai tahap CINTA..tinggal nk tunggu persetujuan mak ayah amani je..lepas tu terbongkar satu rahsia rupa rupanya si khairil izwan tu cinta lama datin zaitun, mak amani..pas tu, mak dia over over cakap kt amani jgn terima izwan sebab mak dia tk boleh terima..mak dia over gila sehh..mnyampah pulak..dah bertahun kahwin, dpt anak then tk boleh terima cinta lama dia lagi..over kan? then izwan pun mngundur diri just like that and assume that just his responsibility although amani ckp bnyak kali, "saya cinta awak"..last, izwan go, datang zakir and just end up mcm tu je..the end :)
ada satu dialog dia buat aku tergelak..amani ckp, "mama nie ada ada jelah" tapi subtitle bi dia tulis, "you're silly"..HAHA, dia ckp mama dia silly..HAHA, okay, jk ! mula mula kan aku mnyampah..then, persepsi aku berlainan and aku almost nk bergenang air mata tp cover sbb dlm bilik mama kan..tetiba, aku rasa diorang comel sebab izwan tu nampak matng and tak kebudak budakan..sweet kan? then mula lah aku nk berangan nak kawen dgn org tua..nyanyi kat dapur is the best idea?? selalu buat punn..gila lah aku ni, tklah tua mana, maksud aku MATANG dear..maybe thirty something but when aku dah 26 lah..so open for 28 and velow now :P..ah ah ah, over over..dah dah, tk pyh nk berangan, u pun tk masuk lagi..shasya shasya..HAHA..btw, tetiba malam nie rasa EMAN MANAN comel..HAHAHA..sory ain, buat kau rasa menyampah lagi :)

making ain annoy !

hensem tak??


p/s : just watching AZURA, sweet je cerita tu :) sapa kata cerita nie kurang menarik dari azura lama?? okay, aku tknak komen apa apa sebab aku tk tgk azura lama -.-

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~