"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

17 March 2013

bawang merah untuk wanita


pelik en. apehal tetibe bwg merah. aku suka bwg merah? dushh, mmg tak lah. benci lg ada. ehh tak tak. bkn benci tp tk makan. kalau masak benda tu wajib masuk kuali tapi makruh masuk mulut aku :3 kan bwg syg. err. geli tetiba*

masa aku kupas bwg putih utk masak hari tu. aku dpt significant kan bwg putih as wanita. kenapa. aku pn pelik sebenarnyaa.

bwg merah kn, kalau salah teknik, maka susahlah para pengupasnya serta org yg berdekatan. sebabnya mata pedih. lagi2 lelaki lah. leaki jrg tau teknik nk kupas tnpe pedih. prempuan tahu kan??? ada yg rendam dulu, letak bwg hujung pisau. tp aku punya teknik ni mmg confirm tk pedih langsung. bnyak kali dh aku buat iaitu kupas masa tgh pakai contact lens. sumpah tk pedih. smpai masa kenduri kt kpg mama tanya, "kau nk kupas bwg putih ke merah min?" aku berfikir sejenak. aku pakai contact lens so bwg merah lahh. lg pun aku tk berkenan sgt dgn bwg putih. melekit mcm ape je -.- habislah 1 bungkus bwg merah pun lngsung tk pedih youuu. itu lah senjata bwg merah kalau tk kena gaya nya. bahaya enn.

lagi satu, perasan tk bwg merah tu bnyak lapis kan. so aku pun andaikan yg wanita pun bnyak lapis utk menjaga maruah dirinya itu. sebenarnya tu je yg dpt aku fikir sekarang. muehehehehe. ada idea lain sila tambah, terima kasih :D

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~