"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

13 March 2013

yasmin itu bunga :)

nur syafiqah yasmin. thats my name. mama bagi pada 8 februari 1994 tetapi dh tercatat sejak di loh mahfuz lagi. tetiba nak cerita pasal nama. 

maksud nama sy cahaya bunga yang penyayang. syafiqah tu penyayang in shaa Allah. and yasmin tu bunga. nk lebih tepat, bunga melur. aku suka. bunga kan melambangkan perempuan. dan aku perempuan. aku nak jadi bunga melur yang berduri *ada tak?* so that tkde siapa berani kacau, usik and so on. bunga yang ada maruah diri, takkan layu, malah hidup subur. wahh, ayat kauu. sastera tk? tk cukup sastera lagi nih. tu je point nya. i want to be an exclusive flower walaupun hanya bunga melur. jgn memain dgn bunga melur, lagu p ramlee kot, err iye ke aku ni -.-

and one more thing. aku ada nama samaran dan aku sedar nama shasya tu tk ada maksud pun. tapi nya dh terbiasa guna since drjah 6, form 1 sebenarnya. tp sy tk pernah kisah pun orang pnggil nama sebenar sy. itu kan lebih indah dan ade maksud :) cuma org pun dh biasa panggil sya je sekarang. sy sedar semua tu. sy tk ade marah2 pun tau :) panggil je ape2 as long tu nama sy :) okayy? and thanks utk teguran itu :D
salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~