"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

30 March 2013

this is my story.


people. BACK OFF. tak payah sesibuk nak baca entry aku nih. people do have their own way to express their feelings and i’ve choose to write. i choose my blog to express it. so please jangan sesibuk -.- this may be the longest entry ever. MAYBE. so mesti bosan nak baca punya. entry2 aku semuanya dah lah bosan2 belaka kan. so once again, pegi main jauh2. kalau teringin jugak nak teruskan perjalanan anda, sila jangan buat spekulasi dan fitnah. this is my story, don’t edit it.

cinta? aku nak cerita pasal cinta. since f3 aku dah serik dgn cinta. prinsip aku, cinta selepas kawen. no love in me. tp tu prinsip je. kuat tak kuat nk teruskan sendiri mau igt lah kan. haihh mcm mana nk cerita nih. aku sendiri tk tahu apa yg terkandung dalam pala otak aku nih. but then masuk uia ni mcm2 lelaki kau jumpa. most of them kau akan rasa mmg layak nk buat imam ni. fitrah dan naluri lah kan and aku don’t know mcm mana boleh terjebak dgn semua ni blek. yeah, manusia sangat lemah. aku tak kuat mana nak lawan fitrah yang terasa ingin di sayangi. walaupun masa tu singkat. tak tipu. SINGKAT. within 2 month kot. mcm mana perasaan kawan yang sebentar cuma aku mengenalinya boleh bertukar sekelip mata? jodoh? nope, ini bukan masanya utk aku berfikir soal jodoh. this is just not a right time for love. aku lalai menyayangi. aku sedar benda tu dosa tapi utk mengelaknya sangat sukar. syaitan menguasai diri? aku pun sama lemah dalam tipu daya si setan. mcm2 segala kata2 kasih sayang keluar. sebenarnya nak fikir blek aku rasa malu. malu dgn perbuatan sendiri penat mama ajar jaga maruah diri. mana pegi maruah diri aku bila tanpa malu dan ragu diri ini mengucapkan kata2 sayang dan rindu pada seseorang yang bukan muhrim dan belum tentu jodoh yg Allah tetapkan buat diriku. what for? just sesuka mencuba menyayangi? apa guna mencuba benda berdosa. kalau berebutkan pahala tkpe lah jugak. ni nak kejar dosa? kalau rasa dosa tu berguna di akhirat, kejar lah lagi. aku lalai sekali dalam kehidupan ini. jika berpegang tangan pun orang anggap biasa, aku yang baru mengungkapkan kata syg ni pun dh rasa berdosa yg amat sgt. kalau kau anggap benda ni kecik je, suka hati kau lah. kita ada pendapat masing2 kan. Allah tak halang manusia berkasih sayang tapi biarlah kena dgn caranya kan. that’s why wujudkan perkahwinan. mungkin Allah sengaja bagi dia kat aku utk menguji mcm mana aku handle segala perasaan yang bersarang di hati. nak menguji keimanan, cinta di hati ini utk siapa. aku tk boleh mengelak jika ini dugaan hidup aku yang di takdirkan. ini baru sedikit ujian yang di berikan.
Alhamdulillah. Allah cepat sedarkan aku kembali ke landasan yang benar. entah dalam masa yang singkat ni pun, berapa bnyak dosa yang aku kumpulkan? hmm. sadis nk kenang blek. takut sgt bila memikirkan nya blek. Allah bagi aku kekuatan utk membuat keputusan yang baik dgn tinggalkan perkara lagha ini secepat mungkin. terima kasih Ya Allah. just once aku pernah menangis bukan kerana sakit nk buat semua ji tp kerana rasa berdosa yg aku rasa. mungkin sbb benda ni sekejap je aku rasa so Allah bagi aku kekuatan nak hadapinya. in shaa Allah. bila aku muhasabah blek en. how come aku boleh habiskan topup dgn sgt cepat semata2 nk text kau? smpai nk suruh mama call pun aku kena misscall dulu. lalainya aku. aku lebih bnyak menghabiskan duit utk lelaki yg belum tentu pn jd suami aku -.- apa kess. kesian mama. ma, sorry kalau adik abaikan mama dlm hal ni. adik tk berani nk kongsi cerita pasal ni. nthalah. mama pn anggap adik masih kecik kan. i’m still your baby mom. haih, somehow i feel sorry toward you. aku tau nmpak sgt aku tknk melayan kau. aku tgh menjadi perempuan keras kembali, perempuan yg tk mudah lemah dan cair pada kata2 manis. that’s why nampak mcm kasar sket. benda ni semua memaksa aku menjadi sebegini. aku harap kau paham aku. igt, kwn sampai mati. tk melayan kau bkn bermakna putus persahabatan. ada jodoh tak kemana. kita hanya merancang tetapi Allah sebaik-baik perancang. tetapkan hati pada Allah. kita sama2 perbaiki diri dan mencari cinta Ilahi. in shaa Allah.
semua benda dalam hidup ada matlamat. matlamat aku dlm cfs ni utk berjaya, utk banggakan keluarga, bukan mencari jodoh. matlamat hidup juga untuk Allah. biarlah aku mencari jodoh dgn menjadi perempuan yg baik agar mendapat jodoh yg baik. Aminn. aku doakan yg terbaik utk kau. we act like nothing happened between us J sorry kalau bnyak kali susahkan kau tau. aku akan berbalik prinsip aku. aku akan menjaga cinta aku agar hanya tertumpah untuk pemimpin keluargaku, in shaa Allah J sorry kalau ada terasa hati.

p/s : story ni sgt keling aku  tulis. caca merba jadinya.
salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~