"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

08 March 2013

chemistry vs physics?


post ini bertarikh 5 mac 2013, sekian terima kasih.

haihhh. * a long sigh* walaupun tahu tk elok. sem lepas aku amek phy. this sem aku amek chem pulak. bg sesape yg tk tahu dan SEBOK gila nk tahu pasal aku kan, aku mmg tk suka subj phy. since dekat smss lg -.- teruk en. spm pun Alhamdulillah phy aku lepas -.- dan aku pernah menangis teruk sbb phy! padahal nk amek quiz je pun. eh hello, bagi aku, quiz tu sangatlah penting okey. kan phy ada buat pre quiz kan then aku dpt teruk, aku nangis teruk gilaaaa sbb tk tahu mcm mana nk jawab quiz tu nanti. but Alhamdulillah aku boleh lepas. senjatanya? doa kepada Allah :) and final sem pun Alhamdulilah walaupun ada minus :3 aku sendiri tk sangka aku boleh score in phy 1 dulu. TAK SANGKA GILA. rezeki Allah nak kasi.

and hari ni benda yg sama berlaku lagi. tapi kali ni chemistry pulak. aku pn tk suka chem ni. aku suka benda berkaitan dgn math je. bila dh masuk chem mula lah lemah satu badan. hari ni madam nk bincang tutorial topic 4 utk quiz esok. takut. sbb tuto td pun satu haram takde yg betul. aku kecewa. dan aku nangis lagi di tandas. lantaq pi classmates aku ckp aku muka tandas so whattt? lepas better sket, aku emo pulak. masuk kelas then shera slow talk. dan aku tk boleh. aku nangis teruk gila dlm kelas tu. teruk gila2. nasib baik mdm tk nampak ouh. aku takut sgt. aku bawak harapan mama. mama nak aku dpt dean's list lagi sem ni. aku takut aku tk mampu. memikirkan itu aku cuak nk berhadapan dgn quiz chem esok. tapi aku tekad, aku nk pulun habis2 mlm ni. dgn quiz comp pun esok jugak. SANTIK GILA KAN. org mungkin ckp aku poyo, wat lek. tp aku tk boleh. wat lek dari luar boleh lah. tp dlm hati aku, expectation aku sangatttt tinggi. bleh tak apa yg berlaku pada phy aku dulu berlaku lg utk chem ni? segalanya mungkin kalau aku berusaha kan?

so sekarang mmg aku nk focus dekat foundation aku. black, ajwad apa semua out of list dah. FOCUS SYAAA. for mama :)

"Ya Allah, Kau tumbuhkanlah rasa cinta aku terhadap subjek chemistry sebagaimana Engkau telah tumbuhkan rasa cinta aku terhadap physics. sesungguhnya Engkau lah yang Maha Berkuasa atas sesuatu" Aminnnnn Ya Rabb.

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~